زیبا و زشت همراه با برف در ایران - آوینا جهانگیری

زیبا و زشت همراه با برف در ایران – آوینا جهانگیری

مندرج در ژورنال شماره ۶۶۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

با ادامه سرما و بارش برف‌وباران در مناطق مختلف ایران و کمبود گاز، مسئولین حکومتی به مردم هشدار می‌دهند برای قطع‌نشدن کامل گاز در مصرف خانگی گاز صرفه‌جویی کنند.

در همه جای جهان بارش برف یکی از زیباترین اتفاقات طبیعی است و مردم را به وجد می‌آورد. در بخش‌های وسیعی از ایران به دلیل تغییرات آب‌وهوایی، گرم‌شدن هوا و خشکسالی‌های مکرر، بارش برف‌وباران شدیداً کم شده است.

امسال اما سال دیگری بود. برف زیبا همچون عروس سفیدپوش شهرها را در آغوش کشید و جشن و شادی و خوشی را به خیابان‌ها و خانه‌ها برد و چه چیز بهتر از این که سفیدی و سرزندگی این روزهای زمستانی سلاحی باشد در دست مردم که علیه سیاهی و تیرگی حکومت اسلامی بکار گرفته می‌شود.

این روزها حال مردم ایران در استان‌های زیادی خوش بود. اما آن‌سوی این روزهای زیبا چهره کریه حکومت در آینه زندگی مردم را تلخ کرده است. هشدار پشت هشدار که مصرف گاز را کم کنید و لایه به لایه لباس بپوشید و تا جای ممکن همگی از یک اتاق استفاده کنید. این هشدار در حالی داده می‌شود که ایران مالک دومین ذخایر گاز در جهان به شمار می‌رود. پس این مالکیت بر گاز به چه دردی می‌خورد و چرا مردم نمی‌توانند با خیال راحت از این امکان در این فصل سرد زمستانی استفاده کنند، چرا باید بسان دوران جنگ در پناهگاه‌ها به سر ببرند و زیبایی و خوشی و شادی این روزها به کامشان تلخ شود؟

درک واقعیت ساده است. همین روزها که این هشدارها داده می‌شود اقلیت کوچکی از ما بهتران نه غم کمبود گاز سراغشان می‌آید، نه هشدار صرفه‌جویی به گوششان می‌رسد و نه ترسی از هزینه‌های سنگین قبض گاز و برق دارند. زیبایی این روزهای برفی در ایران به دست حکومت اسلامی تولیدکننده زشتی‌ها از بین می‌رود.

وقتی دست حکومت اسلامی از سر مردم کوتاه شود و زندگی و خوشبختی حق همگانی باشد، آنگاه بادوباران و برف زمستان و گرمای تابستان نغمه دیگر سر می‌دهند و زندگی با ریتم طبیعت می‌رقصد. این امید به بهتر زیستن منبع انرژی بیکرانی است که مبارزه ما را برای سرنگونی جمهوری اسلامی به ‌پیش می‌راند. برای پیروزشدن دست‌های بیشتری را به هم دهیم تا گرمای مبارزه ما رژیم اسلامی را ذوب کند.

 

سردبیر این شماره:کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *