زنده‌باد ۸ مارس روز جهانی زن – دختری جوان

زنده‌باد ۸ مارس روز جهانی زن – دختری جوان

مندرج در ژورنال شماره ۶۷۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

دختری جوان با آرزوهای بزرگ از ایران

در این روزهایی که به ۸ مارس، روز جهانی زن، نزدیک می‌شویم فکر می‌کنم، امید و آرزویم برای پیروزی انقلاب زن، زندگی، آزادی و رهایی کل جامعه از زنجیرهای تبعیض و ستم، و همچنین رهایی از جامعه طبقاتی، زنده است. این امید آرزویی است که به‌زودی به حقیقت و واقعیت تبدیل می‌شود، چون می‌دانم که زنان تحت حکومت رژیم فاشیستی اسلامی با وجود خفقان و اختناق با تمام اراده و قدرت خود در جهت تغییری انقلابی در وضعیت خود و همه مردم تلاش می‌کنند.

انقلاب زن، زندگی، آزادی نه‌تنها به معنای رسیدن به حقوق برابر و زندگی آزاد برای زنان است، بلکه به معنای ساختن جهانی دوستانه‌تر، متحدتر و عادلانه‌تر برای همه است. این انقلاب به دنبال رفع هرگونه تبعیض و ستم است که برابری و رهایی زنان، یکی از پایه‌های آن است. این انقلاب برای ارتقای ارزش‌ها و مهارت‌های زنان، و ایجاد فرصت‌های برابر برای آنان برای شرکت در امور اجتماعی، فرهنگی، هنری و اقتصادی است.

همه ما به‌عنوان مردم و جامعه باید با همکاری و همبستگی، به‌سوی رهایی از ستم، برچیدن ساختار مردسالارانه و بهبود وضعیت همه و جهانی عادلانه بدون هرگونه ستم و تبعیض اقتصادی و اجتماعی حرکت کنیم. حتماً با همدلی و ایجاد اتحاد و انسجام، می‌توانیم به دنیایی پیشرو، انسانی و پر از عدالت و برابری و عاری از تبعیض و ستم دست یابیم.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *