شرط دولت برای پرداخت یارانه جدید – شهاب بهرامی

مندرج در ژورنال شماره ۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“بعد از یارانه معیشتی، ‌یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی امروز (دوشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و با وجود اعلام اولیه، یارانه جدید که احتمالا رقمی بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان است در دی ماه پرداخت نشده و به بهمن ماه موکول خواهد شد، این در حالی است که منابع پرداخت این یارانه باید از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد که هنوز این اتفاق نیفتاده است”. ایسنا

به حساب امروز، نه دو ماه و سه ماه و یکسال آینده، ارزش این یارانه نقدی، این “خیریه دن کیشوتی” می شود ۳ تا ۴ دلار در ماه. یعنی هزینه سه چهار ساعت یک خانوار ۴ نفره. افزایش ساعتی و غیرقابل تصور قیمتها هم به کنار. تازه پرداخت همین ۴-۳ دلار را هم به ماه بهمن موکول کرده اند و منوط به حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی، «انشاالله گربه است».

آری، در ایران هیچ چیزی کامل نیست، مگر بدبختی. هیچ بودگان این جغرافیای درد و رنج و نداری و در راس آنان طبقه کارگر، دیرگاهی است بپا خاسته اند تا آن گواهینامه گستاخی را برای همیشه از چنگال این آدمکشان دزد و چپاولگر درآورند و و جامعه ای عاری از فقر و ستم و نابرابری برپا سازند.

بقول مارکس: انسان در جوامع طبقاتی‌، بندبازی است که بر لب پرتگاه میرقصد، در آنجا هیچ چیزی کامل نیست، مگر بدبختی. ثروت، این گواهینامه گستاخی، در دست بورژوازی حتی وسیله ای میشود تا با ایجاد انجمن های دن کیشوتی خیریه، تیره روزی انسانها را وسیله سرگرمی و مشغولیت و ارضائ حب ذات خود کند”.

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *