آیا اسلام درعربستان شرمنده زنان می شود؟ – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رسانه‌ها در عربستان گزارش کرده‌اند دادگاهی در این کشور برای اولین بار حکم داده است تا مردی که به اتهام آزار جنسی محکوم شده است، در ملاء عام معرفی و شرمنده شود.

آیا این نوید رفرم در عربستان است و حاکمین خود را شرمنده زنان می دانند. آیا نسیم خنک روشنگری به سر حاکمین خشک مغز در عربستان وزیدن گرفته است. آیا زنان به حقوق انسانی خود دست می یابند؟

واقعیت این است که جامعه اسیر قوانین عشیره ای – اسلامی و تماما ضد زن مانع از کارکرد آزادانه سرمایه در کشورهای عربی حاشیه خلیج است. طبقه حاکم در عربستان نیز با همه وجود به این نتیجه رسیده است اسلام آن نقطه کور در جذب و ادغام سرمایه جهانی در بازار داخلی است. به همین دلیل ساده هیچ کشور اسلام زده ای نمی بینیم که همطراز ژاپن و کره جنوبی و سنگاپور شده باشند. این وضعیت دیگر قابل ادامه دادن نیست. نمی شود فقط نفت فروخت و دوام آورد.

دلیل دیگر باز بودن چشم جهان و دسترسی میلیونی مردم عربستان به مدیای اجتماعی است. حیات خلوتی برای جنایت کردن و پنهان شدن وجود ندارد. پیش از رسیدن دما سنج به نقطه جوش، دارند فکری بحال حکومتشان می کنند.

قدم اول رسیدن به آزادی و انسانیت در کشورهای عربی ِ گرفتار آمده در چنگال اسلام، شکست ارتجاع مذهبی است. در این میان هر عقب نشینی حاکمین می تواند مقدمه ای باشد برای رسیدن به همه آزادی های سیاسی و اجتماعی.

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *