بدرود ایرج فرجاد عزیز! – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۲۸ ژانویه، بیش از سیصد نفر از دوستان و یاران، محصور در غمی سنگین و با اشکهای حلقه شده در چشمانشان خاکستر ایرج عزیز را به دست طبیعت سپاردند .  تعداد زیادی از همرزمان روزهای جنگ طبقاتی و مبارزه مسلحانه همراه با منیر شریف پوریان و فرزندانش (سحر، کاوه و سوما) در این روز وداع در وصف ایرج فرجاد عزیز سخن گفتند.

ایرج! چه کسی در بین فعالین سیاسی ساکن کلن است که چهره مهربانت  را در مرکز شهر که برای نجات جان ریحانه جباری، کبرا رحمانپور، نازنین فاتحی و زانیار و لقمان مرادی و رامین حسین پناهی حضور داشتی به یاد نیاورد؟

چه کسی میتواند در باره مبارزه علیه جمهوری اسلامی و فعالیتهای گسترده حزب کمونیست کارگری در شهرهای مختلف آلمان، خاطراتش را مرور کند، و حضور پُر رنگ ایرج فرجاد را در خیابانهای آلمان علیه حکومت اسلامی، در پیشاپیش صف مبارزه بیاد نیاورد؟

ایرج شرحی از زندگی خود را در کتابی تحت عنوان “روزنه ای به زندگی میلیاردها انسان”نوشته است. در جایی از این کتاب میگوید:”این زندگی من بود که جذابیت سوسیالیسم را در برابرم قرار داد. داستان زندگی من اگر توانسته باشد راهی برای پیوستن به یک مبارزه جدی و اساسی برای ریشه کن کردن سیستم بردگی سرمایه داری را به روی هم زنجیر هایم باز کند، قوت قلب من خواهد بود و بهترین پاداش معنوی زندگیم .”

ایرج عزیز، یاد و خاطره تو برای همیشه در قلب ما باقی خواهد ماند! زندگی و مبارزه تو جذابیت و ضرورت سوسیالیسم است.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *