معلمان و وعده های سرخرمن – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۲۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یوسف نوروزی، وزیر آموزش و پرورش، گفته است که  دولت رئیسی “مصمم” است انتظارات معلمان در اجرای نظام رتبه ‌بندی معلمان  را برآورده کند. این اظهارات از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان ایران “سخنان تکراری” توصیف شده است.

نمی شود به معلمان وعده داد که نظام رتبه بندی اجرایی می شود ولی در همانحال اعلام کرد که این مسئله برای دولت “بار مالی” دارد. نمی شود از اجرا شدن خواستهای معیشتی معلمان سخن گفت و در همانحال بودجه آموزش و پرورش فقط ۱۲ درصد افزایش یابد و در عوض به بودجه نهادهای” نورچشمی های” نظام چندین برابر افزوده شود.

یوسف نوروزی از کدام “عزم” صحبت می کند زمانیکه به جای جواب دادن واقعی خواستهای معلمان، سخنرانان و سازماندهندگان این اعتراضات را راهی زندان می کنند؟ جمهوری اسلامی پول دارد ولی صرف همان نیرویی می کند که برای دستگیری سراغ معلمان می فرستد. این رژیم چپاولگر پول و بودجه را به حوزه اختصاص می دهد تا بتواند آنها را در مدارس جاگیر کند. با یک قلم اختلاس هزاران میلیاردی حضرات خیلی از مشکلات در کوتاهترین زمانِ ممکن برطرف می شود.

اعتراضات معلمان که جمعیت آنها بالغ بریک میلیون نفر می شود، لازم است اکثریت این معلمان را به حرکت در آورد و بخش مهمی از جمعیت ۱۵ میلیونی محصلین و جمعیت ۴۵ میلیونی والدین را همراه خود کند تا بتواند در جدال با رژیم پشتوانه قوی تری داشته باشد. آنوقت است که دیگر جمهوری اسلامی مجبور می شود در مقابل حق طلبان زانو بزند و تسلیم شود.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

* نقل قول از ژورنال با ذکر منبع آزاد است: نشریه روزانه ژورنال journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *