تفاوت معنادار ۸ مارس امسال در ایران – جمع زن زندگی آزادی- مازندران

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

هشت مارس امسال تفاوت معناداری با مراسم سالیان پیشین دارد. اعتراضات زنان در شش ماهی که از آغاز خیزش انقلابی می گذرد، چنان در جامعه ریشه دوانده که علاوه بر مردان ترقیخواه و دیگر جنبش های اجتماعی نظیر جنبش اعتراضی کارگران، معلمان، بازنشستگان و دانشجویان، دانش آموزان و در راس آن ها، دختران دانش آموز را با خود همراه کرده و به میدان اصلی مبارزه کشانده و به این ترتیب به انقلابی عظیم و اجتماعی مبدّل شده است که می رود تا فروریزیِ بنیان های ستم از پای ننشیند.

اجتماعی شدن انقلابی که زنان، پیشقراول آن هستند و پرچم خونین و ظفرنمونِ مبارزه را در دست دارند، دفاع و پیشتر رفتن از سنگرهایی است که زنان، طی انقلابِ “زن، زندگی، آزادی” بدست آورده اند.

هشت مارس امسال، بی شک فریاد رسا و نبردِ رودرروی انقلاب زنانه با اردوی ضدانقلاب است. پیام روز جهانی زن در این سال، عروج بیداری و جلوداریِ زنان است. زنان در زندگی اجتماعی امروز، حذف شدنی نیستند. پیام دیگرِ امسال، شکل گیری منشور مطالبات حداقلی مردمی است که پرچم یک دنیای بهتر را بالا برده اند. هشت مارس امسال، بهتر و بیشتر از هرزمان دیگری بیانگر این حقیقت است که رهایی جامعه، بدون رهایی زنان از قوانین پوسیده ی قرون وسطایی و مناسبات تبعیض آمیز امکانپذیر نیست.

سرمایه داریِ چنبره زده بر کشور که سخت ترین و بیشترین ضربه ها را از قیام های سال های اخیر و بویژه از خیزش انقلابی ۱۴۰۱ خورده است و تا لبه ی پرتگاه سرنگونی رفته و در سراشیب سقوط دست و پا می زند، در آخرین تلاش های مذبوحانه و زبونانه اش دست به انتقام گیری از زنان، این رهبران واقعی و آشتی ناپذیرِ انقلاب زن، زندگی، آزادی زده تا بلکه بتواند با پروژه ی از پیش شکست خورده ی بیوتروریسم که از کثیف ترین و جبونانه ترین جنایات علیه بشریت است، از پیشروی قطار انقلاب جلوگیری کند. اما این انقلاب را سرِ بازایستادن نیست و زنان با کوله باری از تجربه و اراده ی پولادین، پیشاپیش صفوف بهم فشرده ی مردمِ بپاخاسته، می روند تا آخرین ضربه را بر پیکر در حال سقوط این رژیم فرود آورند و جنازه ی بویناکِ این هیولای مفلوک و خونخوار را به ته درّه بیفکنند و مردم ایران و منطقه و جهان را از لوث وجود این نکبت و وصله ی ناجورِ تاریخ پاک کنند.

زنده باد روز جهانی زن!

پیروز باد انقلاب  زن، زندگی، آزادی!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *