حملات شیمیایی و دشمنان مردم- میلاد رابعی!

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش، درباره مسموم‌سازی دانش‌آموزان گفت: به طور طبیعی این موارد از توطئه‌های دشمنان است که می‌خواهند مدارس را به سمت تعطیلی بکشانند و دانش آموزان را از تحصیل باز دارند.” هم‌چنین مجید میراحمدی معاون وزیر کشور اعلام کرد “در پنج استان کشور “تعدادی” دستگیر و برخی “ارشاد” شده‌اند.

این اظهارات ضد ونقیض در دو روز گذشته، تنها بخشی از نظرات مقامات حکومت در مورد حملات شیمیایی به مدارس است. پس از آن‌که علی خامنه‌ای این اقدامات را “جنایت” خواند، ناگهان و پس از گذشت ۴ ماه همه مسئولین زبان گشوده و در این مورد نظر می‌دهند.

وزیر آموزش و پرورش که یکی از مسئولین اصلی این حملات است مانند همیشه و به پیروی از رهبرش، دشمنان را عامل اصلی می‌داند. ما هم با او “هم‌عقیده” هستیم، این جنایت بدون تردید کار دشمن است اما نه دشمنان نظام، بلکه دشمنان مردم، یعنی خود نظام! از سوی دیگر وزارت کشور خبر از دستگیری تعدادی و ارشاد تعدادی دیگر می‌دهد. یعنی در موردی که رهبرشان آن ‌را جنایت نامیده، عده‌ای از جانیان بدون دستگیری تنها ارشاد شده‌اند!

صرف‌نظر از باقی نظرات و با استناد به هذیان‌های همین دو مسئول، مشخص است که با چه سطحی از حماقت و شناعت روبه‌رو هستیم. تردیدی نیست که چنین جنایت و فاجعه بزرگ و سازمان‌یافته‌ای اولاً نمی‌تواند کار یک گروه و دسته کوچک باشد و ثانیاً اگر بانی آن گروهی خارج از حاکمیت بود تا به حال صدها سرنخ از آن‌ها کشف شده بود و مهم‌ترین نکته این‌که هیچ گروهی جز خود حکومت اسلامی نفعی از این فجایع نمی‌برد.

حکومت اسلامی به معنای واقعی کلمه، دشمن و قاتل مردم است. برای این ادعا هزاران دلیل روشن وجود دارد که حملات اخیر یکی از آن‌ها است. دشمنی است که هیچ قاعده و قانونی را به‌رسمیت نمی‌شناسد و تنها هدفش نابودی فیزیکی و به‌زانو درآوردن مردم است. هم حکومت و هم مردم مدت‌ها است که به رابطه میان خود و دیگری پی‌برده‌اند و ذره‌ای در این مورد توهم ندارند.

خواست مشخص مردم که همانا سرنگونی کامل حکومت اسلامی است اکنون تبدیل به یک ضرورت برای بقا شده است. حالا دیگر مردم نه فقط برای داشتن یک زندگی بهتر و شاد و مرفه بلکه علاوه بر آن برای زنده ماندن و ادامه زندگی و برای کشته نشدن خود و خانواده‌شان باید راهی را که آغاز کرده‌اند به پایان برسانند. جان تک‌تک شهروندان از بزرگ و کوچک در خطر است. جنگ میان مردم و حکومت به اوج خود نزدیک میشود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *