۱۰هزار میلیارد تومان به مساجد – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

نمایندگان مجلس اسلامی دولت را مکلف کرده‌اند تا در سال ۱۴۰۲، به هر مسجدی در ایران که در آن حداقل دو نوبت نمازهای روزانه اقامه می‌شود، ۱۰۰ میلیون تومان کمک مالی اختصاص دهد. این کمک مالی مازاد علاوه بر بودجه‌های هنگفت و گوناگونی است که هرساله به حساب مساجد در ایران واریز می‌شود. تعداد مساجد در ایران در پایان سال ۱۴۰۱، بیش از ۱۰۰ هزار باب تخمین زده می‌شود و با توجه به مصوبه اخیر مجلس درباره کمک ۱۰۰ میلیون تومانی به هر مسجد، در سال آینده، رقم قابل‌توجه ۱۰ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی مردم ایران به مساجد اختصاص خواهد یافت.

ضد انقلاب اسلامی از مساجد نیرو گرفت. اوباش مسلح و حزب اللهی ها را در مساجد سازماندهی کرد و بجان مردم انداخت. مساجد “نعمت الهی” بزرگی برای ضد انقلاب اسلامی است. اختصاص بودجه ١٠هزار میلیارد تومانی به مساجد در شرایطی صورت میگیرد که مردم و مزدبگیران جامعه در فقر مطلق مالی قرار دارند، درآمد میلیونها نفر هزار بار از حداقل هم کمتر است و دستمزد کارگر و کارمند و حقوق بگیران علل العموم برای کمتر از یک هفته حداقل معیشت هم کافی نیست.

حکومت اسلامی با اختصاص بودجه های نجومی به مساجد به خیال خود میخواهد شکست و رسوایی دستگاه مذهب را جبران کند. میخواهد با تقویت مساجد و اوباش ضد انقلاب اسلامی در مقابلِ رنسانس ضد مذهبی و ضد اسلامی مانع ایجاد کند و از این طریق ظرفیت سرکوب، اسیدپاشی، کودک کشی و مسمومیتهای زنجیره ای را تقویت کرده و جانیانش را بجان جامعه ای که در مقابل سلطه مذهب و ستم با نماد زن زندگی آزادی ایستاده است بیاندازد. اما این آرزویی محال و رویایی دست نیافتنی است.

حکومت اسلامی در چهار دهه گذشته همواره بودجه های کلانی برای راه اندازی و فعال کردن مساجد تخصیص داده است. صرف مبالغ هنگفت توسط روحانیون، اوقاف، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد، بسیج و کانون‏های فرهنگی وابسته به حوزه ها و ارشاد و نهادهای امنیتی را باید افشا و تاثیرات مخرب و ویرانگر آنها بر ملا کرد. انقلاب زن زندگی آزادی قطعا همراه با سرنگون کردن رژیم و سلطه اوباش مفت خور اسلامی ممنوعیت هر نوع تقویت مالى و مادى و معنوى مذهب و فعالیت ها و نهادهای مذهبى توسط دولت و نهادهاى دولتى را فورا در دستور قرار خواهد داد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *