موج خشم علیه تروریسم شیمیائی حکومت – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خشم و عصبانیت و اعتراضات مردم به دلیل حملات شیمیائی حکومت به مدارس و دانشگاهها در جامعه بسیار گسترده است. جامعه از ظرفیت جنایت حکومت آنهم علیه کودکان بهت زده و خشمگین است. روز شانزدهم اسفند به فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان و حمایت وسیع از سوی دیگر نهادهای کارگری و اجتماعی و خانواده های دانش آموزان در ۳۶ شهر از جمله تهران و دیگر شهرها خانواده ها و مردم و معلمان و دانش آموزان باخشم تجمع و اعتراض کردند. مردم با شعار مرک بر حکومت کودک کش، مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای انزجار و نفرت خود را علیه حکومت داعشی فریاد میزدند. دانشجویان نیز در دانشگاههای مختلفی نظیر علامه طباطبائی، علوم پزشکی تبریز و در تهران دست به تجمع و اعتراض زدند و حملات شیمیائی به مدارس و خوابگاههای دانشجویی را محکوم کردند و علیه حکومت شعار دادند.

حملات شیمیائی تاکنون در نزدیک به ۱۰۰۰ مدرسه و دهها شهر و منطقه در سراسر کشور صورت گرفته و همه مردم میدانند که این ابعاد از حملات آنهم عمدتا به دختربچه ها فقط میتواند کار حکومت درمانده و ضد بشری باشد که اکنون سه ماه است ادامه دارد و هیچ اقدامی از جانب دستگاه عریض و طویل پلیس و انتظامی حکومت برای مقابله با آن انجام نشده است. کاری که این دستگاهها کرده اند مقابله با مردم معترض است. وزیر کشور حکومت با گفتن اینکه برخی کسانی که حمله شیمیائی کرده اند “اهداف معاندانه نداشته اند” و ارشاد شده اند، به دست داشتن نهادهای حکومتی در مسمومیت کودکان به نحو مضحک و نفرت آمیزی اعتراف کرد.

حکومت اسلامی با حملات شیمیائی به مدارس هدف ایجاد فضای نگرانی و ترس و دور شدن از اعتراضات را در جامعه دنبال میکرد. اما با این اقدام کثیف فقط طوفان درو کرده است. با جفنگ گویی در مورد معاند نبودن تروریستهای شیمیائی و “ارشاد”  آنها جمهوری جنایتکار اسلامی فقط سردرگمی خود را به نحو مضحکی در برابر خشم مردم نشان میدهد. حکومت در برابر موج جدید اعتراضات نمیداند چگونه جنایت خود را لاپوشانی کند.

اعتراضات ۱۶ اسفند خانواده ها و معلمان و مردم در ۳۶ شهر و فریاد خشماگین آنها علیه حاکمین جنایتکار، آشکارا نشان میدهد که به کار گرفتن ظرفیتهای جنایت توسط حکومت مطلقا کمکی به بقای این رژیم منفور و خونخوار نمیکند و برعکس این تلاشهای کثیف و ضد بشری عزم مردم را برای جارو کردن این جرثومه جنایت از جامعه جزمتر کرده است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *