گرم شدن موتور انقلاب در چهارشنبه سوری – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در آستانه چهارشنبه‌سوری، معترضان در شهرهای ایران از جمله تهران، سنندج و مشهد و کامیاران آتش به پا کرده و بار دیگر شعارهایی علیه حکومت سر دادند.

شش ماه است که ایران آرام و قرار ندارد. رژیم اسلامی هرچه می گیرد و می زند و به بند می کشد انگار طوفان این دریای خروشان قصد فروکش کردن ندارد. همانطور که روز گذشته “بهزاد و جمع یاران” هم گفته بودند و قولش را داده بودند، آتشی در شهرها شعله کشیده است که یک بار دیگر موتور انقلاب را گرم کرده است.

ما بارها گفته و باز هم می گوییم این انقلاب به دلایل کاملا سیاسی سرِ باز ایستادن ندارد و نمی تواند داشته باشد. اینجا دیگر آخر خط است، مردمی که اسیر فقر و گرفتار صدها بلای اجتماعی و اقتصادی اند، دیگر راهی جز جنگیدن برای نفس کشیدن ندارند.

خانه در آتش می سوزد و نمی شود گفت منتظر می مانیم تا ماموران آتش نشانی بیایند و اطفای حریق کنند و ما را از چنگ بی رحم شعله های آتش برهانند. این مامور خود آتش به جان ما انداخته است و هر روز بر ابعاد فاجعه بیش از گذشته می افزاید.

کارِ حکومت بجایی رسیده است که برای فقط چند ماه عقب انداختن سرنگونی، دست به حملات شیمیایی در مدارس و پاساژها و مترو ها زده است. وزارت اطلاعات با انتشار بیانیه از بازداشت دهها نفر در این چهارشنبه سوری برای مهار “توطئه های چندگانه” خبر داده است. و در جواب به این وحشی گری های حکومتی، معترضان در اکباتان شعار داده‌اند “ما اومدیم دوباره، خیزش ادامه داره”.

این انقلاب بر سر آزادی و رهایی است و جمهوری اسلامی نه تنها سد راه این انسانی ترین و اساسی ترین خواست یک جامعه تشنه آزادی است که یکی از مخوف ترین، بی رحم ترین و ضد بشری ترین حکومت هایی است که مردم از ابتدای قرن بیستم تا به امروز دیده اند.

امروز برای چهارشنبه سوری، فردا به مناسبتی دیگر، هر روز انقلاب در اشکال متنوع به پیش می رود و این غده سرطانی از پیکره جامعه ایران جراحی می شود. زنده باد مردمی که دارند معجزه می آفریند تا در خوشبختی زندگی کنند.

یادمان باشد چهارشنبه سوریِ انقلابی ادامه دارد. در خیابانها آتش به پا کنیم و حکومت شیمیایی را در آن بسوزانیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *