جمهوری اسلامی اعتراف می‌کند که کودک را به کار می‌گیرد – ناصر اصغری

مندرج در ژورنال شماره ۳۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

حسین نظری که مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران است، در گفتگوئی با خبرگزاری مهر تایید کرده است که کودکان بعنوان نیروی خدمات شهری به کار گرفته می‌شوند. می‌گوید که “مطمئن باشید این ضعف در سال جدید حتما برطرف خواهد شد”.

کودک بودن در ایران زیر سیطره جمهوری اسلامی مترادف است با تباهی. کودکی که قرار است بازی و کودکی کند، که قرار است مدرسه برود و شادی کند، درگیر فربه کردن بیشتر جیبهای مقامات ریز و درشت جمهوری اسلامی است. جامعه‌ای که بیکاری بزرگسالان از سر و کولش می‌بارد، حکومتش کودک را به کار می‌گیرد که کم بخواهد، که اعتراض نکند، که مورد هر سواستفاده و اجحافی قرار بگیرد. واضح است که دولتی که کودکان را در خیابان مورد گلوله‌های جنگی قرار می‌دهد و ده‌ها نفر را کشته و اعدام کرده و دهها نفر را با گلوله‌های ساچمه‌ای نابینا کرده است، قرار هم نیست که برخورد بهتری با کودکی که خانواده‌اش محتاج نان شب است، بکند.

اما راه حلشان برای این افتضاحی که دیگر نمی‌شود درباره اش دروغ گفت و حاشایش کرد هم درست مثل بقیه راه حل‌هایشان، رجوع به غیب و “انشاءالله درست می‌شود” می‌باشد. می‌گوید: “مطمئن باشید این ضعف در سال جدید حتما برطرف خواهد شد.” آخر چطوری؟ چه برنامه‌ای دارید که کوچکترین بهبودی در زندگی آدم کارگر و “غیرخودی” صورت بگیرد؟ چرا مردم باید وعده‌های خشک و خالی و بدون پشتوانه‌تان را، که بیش از چهل سال است بی‌مالیات همینطوری تولید می‌کنید را بپذیرند؟

بیخود و اتفاقی نیست که نیروی اصلی انقلاب حاضر جوانانی هستند که تا یکی دو سال و بعضا یکی دو ماه پیش کودکی بیش نبودند و می‌دانند که این رژیم بهشان یک زندگی بدهکار است. یک کودکی بدهکار است که دیگر از دست رفته است. کودکان، جوانان، و در یک کلام جامعه این وضعیت را دیگر از جمهوری اسلامی نمی‌پذیرند و به کمتر از سرنگونی آن رضایت نخواهند داد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *