مساله حجاب و دو راه حل! – سوسن صابری

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

مقاومت شجاعانه زنان درعدم پذیرش حجاب اجباری، که چهره شهرهای بزرگ و کوچک ایران را تغییر داده، بار دیگر صدای رهبرجنایتکاران را درآورده است. خامنه ای دیروز ۱۵ فروردین در جریان سخنرانی در برابر تعدادی از سران قوا و کارگزاران رژیم اعلام کرد که “کشف حجاب، حرام شرعی و سیاسی است”. او همچنین اضافه کرد که خمینی “در هفته های اول انقلاب قاطع راجع به این مساله ایستاد، حالا هم مساله حل میشود”.

خامنه ای به عبث میخواهد به ” دوران طلایی امام”، دوران وحشت و خون، برگردد و آتش به اختیاران پونز به دست را به جان زنان مقاوم بیندازد. در این چهل و چهار سال با زندان و شلاق و خون تلاش کرد که از شیشه عمر رژیمش حفاظت کند. اما زنان با پرتاب حجاب و نپذیرفتن آن ترکهای عمیقی بر این شیشه وارد کرده اند که دیگر نه زندان و نه جریمه های میلیاردی و نه اتش به اختیاران پونز و سطل ماست به دست توان تعمیرش را دارند.

خامنه ای فتوا میدهد که کشف حجاب حرام “سیاسی” است. میداند که حجاب بقول خودشان “حفاظی در مقابل تحریک مردان” نیست بلکه یکی از ارکان مهم سیاسی حکومتشان است. رکنی که در این سالها و بویژه در شش ماه گذشته شاهد فرو ریختنش بوده ایم. سران رژیم در مقابل زنان شجاع و آزادیخواه درمانده اند. قالیباف از پر هزینگی و بیفایده بودن گشت ارشاد مینالد و اکبری نماینده خامنه ای، از تفرقه ای که مساله حجاب بین نیروهای خودشان ایجاد کرده است. جز اعمال خشونت راه دیگری در مقابلشان نمانده.

اما زنان مبارز با حمایت مردان در خیابان و بازار و محل کار این راه را هم  میبندند. انقلاب زن زندگی آزادی به شیوه های مختلف، منجمله در نپذیرفتن هر روزه و میلیونی حجاب، با رقص و شادی در خیابانها ادامه دارد. انقلاب مساله مردم – زن و مرد – که همان جمهوری اسلامی است را با سرنگونی اش” حل” خواهد کرد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابر

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *