حجاب بربادرفته و رژیم وامانده – عطیه نیک نفس

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وزارت آموزش و پرورش رژیم اسلامی روز دوشنبه ۱۴ فروردین با انتشار بیانیه‌ای نوشت که “بر اساس قوانین و مقررات از ارائه خدمات آموزشی به معدود دانش‌آموزانی که قوانین و مقررات پوششی در مدارس را رعایت ننمایند، معذور خواهد بود.” این بیانیه یک روز پس از اطلاعیه دو وزارتخانه‌ علوم و بهداشت رژیم منتشر می‌شود که در آن گفته شده است: “دانشگاه‌ها از این پس به دانشجویان بی‌حجاب هیچ‌گونه خدمات آموزشی، رفاهی، خوابگاهی ارائه نخواهند کرد.”

اولا، تعداد دانش آموزان و دانشجویانی که حجاب این سلول انفرادی زنان را بدور انداخته اند نه تنها معدود نیست بلکه در حدی ست که اکنون میتوان با حجابها را در این جمع معدود شمرد. ثانیا، قوانینی که یک رژیم زن ستیز برمبنای یک دین سراسر ضدزن تنظیم کرده که زنان آزادیخواه ۴۴ سال است با آن در مبارزه اند از همان ابتدا نیز برای زنان اعتباری نداشت چه برسد به حالا که یک انقلاب زنانه، یک انقلاب به غایت ضدمذهب و پر قدرت در ایران جاریست که دستاوردهای همین شش ماهه اخیرش دنیا را متاثر کرده و نام، شرح شجاعتها و عکس مبارزات این زنان در میادین شهرها و رسانه های اجتماعی دنیا روزانه به چشم میخورد. نفس انتشار چنین بیانیه هایی اعتراف رژیم به شکست سیاستها و قوانین اعمال حجاب اجباری و وسعت سرپیچی زنان از این قوانین و تبدیل بی حجابی به نرم حاکم بر جامعه است. خود این امر یکی از دستاوردهای چشمگیر انقلاب زن زندگی آزادی است.

حجاب، یکی از ستونهای اصلی حکومت رژیم اسلامی نلرزیده، بلکه فرو ریخته و حالا این رژیم بی آبرو در ایران و در سطح دنیا با نزدیک شدن به فصل تابستان از همیشه بیشتر هراسان است چون میداند در تابستان با جنبه های دیگری از این مبارزه برای انتخاب پوشش روبرو خواهد شد. زنان در ایران چنان جسورانه، خلاقانه و پیگیر مبارزه کرده اند که حتی مزدوران آتش به اختیار رژیم نیز جرأت مقابله با آنها را ندارند.

رژیم وامانده و شکست خورده در بحث حجاب باید بداند که زنان با وجود تمام شکنجه ها، قتلهای حکومتی، از دست دادن چشمها، زندان و ارعاب باز هم قدرتمندانه به مبارزه خود ادامه داده، هر روز این مبارزه را با دیگر اقشار جامعه پیوند زده و از شعار “این انقلاب زنانه ست، کل نظام نشانه ست” عقب نشینی نکرده و کوتاه نخواهند آمد و تا سرنگونی این جرثومه فساد و جنایت، این رژیم سراسر ضدزن از مبارزات متشکل شان باز نخواهند ایستاد.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *