موج تازه حمله شیمیائی به مدارس را با موج تازه ای از اعتصابات و اعتراضات پاسخ دهیم! – حمید تقوایی

مندرج در ژورنال شماره ۳۸۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بعد از تعطیلات نوروزی، حکومت جنایت مسموم سازی دختران دانش آموز را از سر گرفته است. بنا به گزارشات در دو روز گذشته مدارس دخترانه حداقل در ٢٠ شهر مورد حمله شیمیائی حکومت قرار گرفته و نزدیک به ٣٠٠ دانش آموز مسموم شده و به بیمارستانها منتقل شده اند.

هدف این حملات حکومتی، که از ۴ ماه قبل آغاز شده، مانند شلیک به هواپیمای اوکراینی، پوشاندن جنایتی با جنایت دیگر و منحرف کردن اذهان عمومی و مرعوب کردن جامعه است. این بار حکومت  قصد دارد با انتقامجوئی از دخترانی که از همان آغاز انقلاب با شجاعت تحسین بر انگیزی حجابها را از سر برداشتند و عکس خامنه ای و  خمینی را از کلاسهای درس پائین کشیدند، به خیال خود کل جامعه را مرعوب کند و انقلاب را به عقب براند. اما اکنون بعد از ۴ ماه حمله شیمیائی به مدارس، جانیان حاکم نه تنها به هیچیک از این اهداف نرسیده اند بلکه با موج تعرضی تازه ای از جانب  معلمان و دانش آموزان مواجه شده اند.

در ١۶ اسفند به فراخوان معلمان و حمایت تشکلهای دانش آموزی و دانشجوئی در اعتراض به مسموم سازی دانش آموزان در نزدیک به ۴٠ شهر مردم به خیابانها آمدند و با شعار “مرگ بر این حکومت بچه کش” و “مرگ بر طالبان چه ایران چه افغان” پاسخ محکمی به حکومت دادند.  پاسخ دانش آموزان دختر نیز موج تازه ای از رقصهای بی حجاب در خیابانها بود که با رقص دختران اکباتان آغاز شد و به سرعت به یک حرکت سراسری تبدیل گشت و همچنان رو به گسترش است.

در چنین شرایطی ادامه حمله شیمیائی به مدارس نشانه قدرت حکومت نیست بلکه ناشی از درماندگی و زبونی او در برابر یک جامعه بپا خاسته است. نباید اجازه داد این جنایت ادامه پیدا کند. اسلحه کارساز ما اعتصاب است. ما معلمان و دانش آموزان میتوانیم  با خودداری از حضور در کلاسهای درس اعلام کنیم تا قطع کامل مسموم سازیها به کلاسها باز نخواهیم گشت. میتوانیم بجای حضور در مدارس، که به عرصه جنگ شیمیائی تبدیل شده، در مقابل مدارس تجمع کنیم و اعتراضات را به خیابانها بکشانیم. این تنها راه محافظت از جان و سلامت دانش آموزان و  متوقف کردن فوری حمله جنایتکارانه و زبونانه جانیان حاکم به مدارس است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابر

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *