اعتصاب یکپارچه در سقز، الگوی مقابله با حملات شیمیایی – ناصر اصغری

مندرج در ژورنال شماره ۳۹۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اعتصاب موفق وسیع و یکپارچه شهر سقز به فراخوان دانش آموزان برای دفاع از خودشان در مقابل حمله شیمیائی رژیم اسلامی، گامی مهم در راه نشان دادن برای انقلاب زن، زندگی، آزادی بود. دانش آموزان در فراخوان اعتراض خود به درست گفتند که مردم دشمنان خود را می شناسند. گفتند که در اعتراض به هجوم بی رحمانه حکومت آدمکشان اسلامی به مدارس، دست به اعتصاب خواهند زد و این کار را هم کردند و از مردم شهر هم خواستند که از آنها حمایت کنند.

آنچه که این اعتصاب را موفق و رژیم را در مقابله با آن درمانده کرد، اتحاد و متشکل بودن مردم شهر سقز است. دانش آموزان در مقابل این وحشیگری رژیم سریعا عکس العمل نشان دادند و مردم شهر سقز نیز یکپارچه از فراخوان این دانش آموزان حمایت کرده و شهر را تماما به تعطیلی کشاندند. مردم تجمع اعتراضی برپا کرده، پرچم جمهوری اسلامی، این مظهر ارتجاع اسلامی، را آتش زده و با سر دادن شعارهایی چون مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر خامنه ای به نمایندگی از کل جامعه ایران خشم خود را بار دیگر به رژیم اسلامی نشان دادند. آنچه که در سقز روی داد، نشان داد که اوضاع همچنان شورشی است و مردم برخلاف تصور و آرزوی رژیم، مرعوب نشده و مصممند که از روی نعش منحوس آن بگذرند.

اما باید بار دیگر تاکید کرد آنچه که در سقز روی داد، تنها اعتراض به حمله شیمیائی به دانش آموزان نبود. بلکه درجه سازمانیافتگی، عکس العمل فوری و به موقع مردم شهر، بخصوص فعالین و اکتیویستها یی بود که دست مردم را در دست هم گذاشتند و رژیم را به عقب راندند. اعتصاب و تجمع اعتراضی مردم سقز باید الگویی بشود برای اعتراضات در سراسر کشور، که هم رژیم انتظار آن را دارد و هم مردم جنگشان با این رژیم به پایان نرسیده است.

فعلا جنگ مردم با رژیم به مدارس کشیده شده و اینجا معلمان دارای یک تشکل قوی و شناخته شده ای هستند که می تواند الگوئی برای کل جامعه باشد که کمک میکند مردم با اعتراضات متشکل میخ آخر را به تابوت رژیم کودک کُش اسلامی بکوبند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *