قطعنامه ۱۵ تشکل بازتاب انقلابی عمیق – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در آستانه اول مه ۱۵ تشکل معلمان و کارگران و بازنشستگان و زنان  که عمدتا امضا کنندگان منشور خواستهای حداقلی ۲۰ تشکل هستند که قبلا منتشر شد، قطعنامه ای منتشر کردند که بار دیگر عمق انقلاب زن زندگی آزادی را بازتاب میدهد.

قطعنامه به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم منتشر شده و با تایید منشور ۲۰ تشکل، خواستهای فوری معلمان و کارگران و همه مردم را بر میشمرد. خواستهایی که جامعه ای را نشان میدهد که میداند  برای چه میجنگد و به کجا میخواهد برسد. جامعه ای که با سیستم استثمارگرانه و ضد انسانی موجود مطلقا سر سازش ندارد. برچیدن ارگانهای سرکوب، دخالت مستقیم و دائمی مردم در اداره امور از طریق شوراها، عدم دخالت مذهب در قوانین و آموزش و پرورش، آزادی زندانیان سیاسی، آزادی بدون حد و مرز تشکل، تحزب، بیان و اجتماع و اعتصاب، لغو مجازات اعدام، برابری کامل زن و مرد، لغو تمام قوانین تبعیض آمیز علیه گرایشهای جنسیتی ، برچیدن تمام نیروهای سرکوب، لغو کار کودکان، و ممانعت از تخریب محیط زیست، اینها برخی خواستهایی است که در قطعنامه تاکید شده است.

نفس اینکه چنین قطعنامه ها و منشورهای پیشرویی از درون جامعه بیرون میزند، در کنار بیانیه ها و شعارها و اعتراضات هرروزه، گویای اینست که ما با شرایط بسیار ویژه ای در ایران مواجهیم. شرایطی که از یک طرف سران حکومت و فرماندهان نیروهای سرکوب، از بحران و نافرمانی در درون نیروهای سرکوبشان شکوه میکنند و به سرنگونی خود اعتراف میکنند، و از آن طرف کارگر و معلم و بازنشسته و زنان معترض و دانشجویان هر روز در خیابانها در حال تجمع و راهپیمایی و رقص و شادی و شعار دادن علیه حکومت جنایتکار و چپاولگر اسلامی هستند.

همه اینها باید به هر ناباوری یادآور شود که نه فقط حکومت، بلکه تمام آن سنتها و سیاستها و قوانین و نهادهایی که این حکومت نمایندگی میکند، عمرشان بسر رسیده و دارند جارو میشوند. در این جامعه تشکل و تجمع و اول مه و آزادی پوشش و همه چیز ممنوع است. اما کمتر جایی در جهان اینهمه تشکل و اعتراض و تجمع جریان دارد. همین یعنی پایان حکومت منفور اسلامی و شروع دوره ای مدرن و جدید که در آن انسان به مرکز جامعه منتقل میشود و انسانها  زن  و مرد و کودک و پیر و جوان بالاخره منزلت و کرامت و رفاه پیدا میکنند. این یک انقلاب واقعی است. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *