پرده ها را باید درید – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

عکسهایى از متروهاى تهران در مدیاى اجتماعى پخش شده است که نشان میدهد، واگنهاى مترو با پرده هایى از هم جدا شده اند و از ورود زنان بى حجاب به مترو ها جلوگیرى میشود. با این وجود زنان بى حجاب همچنان در مترو ها دیده میشوند.

ناگفته پیداست که پرده هاى نصب شده در متروها از آخرین طرحهاى فشن بسیجیان و پیژامه های آخوندها و بیت رهبرى انتخاب شده و چشم دنیاى مدلینگ را کور کرده است!

در علم سیاست میگویند حکومتهاى استبدادى پُر هزینه هستند و براى سر پا نگاه داشتن خود و سرکوب مردم هزینه هاى هنگفتى صرف میکنند. صد سال گذشته تاریخ ایران شاهد خوبى بر این مدعاست. اما در مورد جمهورى اسلامى این نکته صدها بار بیشتر صدق میکند. بى شرمى آخوند مابانه اى لازم است که در این دوره سخت اقتصادى براى مردم، میلیاردها تومان صرف چنین اقداماتى شود. ولى تجربه نشان داده است که امرى که رژیم را هر چه بیشتر به عقب نشینى وامیدارد، مقاومت و دفاع مردم از تعرض و گستاخى عوامل امر به معروف و دیگر سرکوبگران رژیم به زنان بى حجاب است. کار ساده دیگر تخریب این پرده های حماقت اسلامی به هر شکل ممکن است. این پرده ها را باید درید و پایین کشید.

اگر انقلاب دوره ایست که حکومتها وسیعا و علنا شمشیر به سوى مردم میکشند و دست به سرکوب عریان تر میرنند؛ اگر انقلاب دوره ایست که سیاست فریب و مهندسى افکار از سوى حکومتها به مضحکه سیاسى در بین توده ها تبدیل میشود؛ اگر انقلاب دوره ایست که حاکمان مستاصل هستند و مردم پر امید، در عین حال انقلاب دوره ایست که توده مردم ابتکار عمل را بدست میگیرند و رژیم را سنگر به سنگر عقب میرانند.

انقلاب زن زندگى آزادى، دوره ایست که سیاست در خیابانها و محل کسب و کار توده ها تعیین و تبیین میشود. انقلاب امروز در دوره ایست که کارگران، معلمان، بازنشستگان، پیر و جوان، زن و مرد به میدان میایند، تا رو به آینده، سپهر سیاسى ایران را براى همیشه تغییر دهند. میگویند براى تغییر، نیاز اندکى براى نبوغ است و میزان زیادى نیاز به شجاعت. در مقابل این همه شجاعت در انقلاب زن زندگى آزادى باید تعظیم کرد

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *