بی حجابی عمومی کابوس رژیم – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۴۰۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پلمب واحد های صنفی و تجاری برای اعمال حجاب اجباری همچنان ادامه دارد. خبرگزاری حکومتی فارس روز یکشنبه گزارش داد که دست‌کم ۱۳ کافه و رستوران در تهران در ارتباط  با حجاب اجباری پلمب شدند. روزنامه شرق برآورد کرد که تنها در ماه فروردین، دوهزار محل کسب‌وکار در ارتباط با حجاب اجباری پلمب شده است.

اینها اخبار بعضی از اقدامات جمهوری اسلامی با بی حجاب گسترده است که به آن باید محروم سازی زنان از برخی خدمات عمومی  و ایجاد مزاحمت برای زنان بی حجاب از جانب نیروهای رژیم را اضافه کرد.

جمهوری اسلامی در جنگ  بر سر حجاب با زنان چنان مغلوبه بوده است که بخش هایی از این حکومت عملا اعلام کرده اند که در این جنگ شکست خورده اند و دیگر نمی توان کاری کرد.  با این حال این رژیم دست از تقلا بر نمی دارد. خودشان می دانند که با پلمب کردن رستورانها و مراکز تفریحی و واحدهای صنفی و تجاری نمی توانند جلوی بی حجابی را بگیرند. جواب این تقلاها، بی حجابی بیشتر و کنار گذاشتن تمام و کمال حجاب است. تنها از این طریق است که می توان حکومت را برای همیشه پلمب و بساطش را جارو کرد.

بعد از شروع انقلاب زن زندگی آزادی مردم به شرایط پیش از این انقلاب بر نمیگردند. مردم وارد جنگی علیه رژیم شده اند که بدون پیروزی در این جنگ هیچ آینده روشنی برای خود نمی بینند. از همین رو جسورانه در مقابل حکومت ایستاده اند و سعی در فتح سنگرهای جدید در نبرد علیه جمهوری اسلامی دارند. کنار گذاشتن حجاب و بی حجابی گسترده یکی از سنگرهایی است که این انقلاب به فتح خود در آورده است. این دستاورد بزرگ انقلاب زن زندگی آزادی است و می تواند به تخته پرشی برای پیشرویهای بیشتر تبدیل شود.

یکی از راههای مقابله با پلمب کردن واحد های صنفی، که به زعم شماری از خودشان اقدامی غیر قانونی است، این می باشد که به اشکال مختلف دارندگان و صاحبان این واحدها را مورد حمایت قرار دهیم. مشوق آنها باشیم که به تمهیدات رژیم برای اعمال حجاب اجباری تن ندهند و زمانی که از سوی رژیم مجازات می شوند دست از حمایت آنها بر نداریم. بی حجابی گسترده باید با همبستگی و حمایت عمومی همه مردم همراه باشد تا شاهد شکست قطعی جمهوری اسلامی در این سنگر مهم مبارزاتی باشیم.

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *