جدال با جمهوری اسلامی در سازمان جهانی کار – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۴۳۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

پنجم ژوئن برابر با پانزدهم خرداد اولین روز صد و یازدهمین اجلاس سازمان جهانی کار در ژنو است. جمهوری اسلامی یکی از شرکت کننده در این اجلاس است. در حالیکه مردم با تداوم انقلاب زن زندگی آزادی بر سرنگونی جمهوری اسلامی پای میفشارند، سازمان جهانی کار بیشرمانه میزبان حکومتی است که قاتل و سرکوبگر کارگران و مردم ایران است.

این حکومت ضد کارگر و آدمکش بخاطر همه جنایاتش علیه بشریت باید در سطح جهان بایکوت و از تمام نهادهای بین المللی از جمله سازمان جهانی کار اخراج شود. نمایندگان جمهوری اسلامی نمایندگان مردم نیستند، سرکوبگر کارگران و قاتل مردمند و جای آنها پشت میز محاکمه است.

پانزده سال است که ما کارزار علیه حضور جمهوری اسلامی در سازمان جهانی کار را به پیش میبریم و هر سال بی وقفه در برابر “آی ال او” تظاهرات گذاشتیم. در چندین سال با کمک اتحادیه های کارگری جهانی در همان روز اول اجلاس این سازمان با در دست داشتن عکسهای کارگران زندانی توانستیم به درون سالن کنفرانس راه پیدا کنیم و با حمایت حضار روبرو شدیم. ما در این نشست ها پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیدیم. امسال نیز در پانزدهم خرداد در ژنو خواهیم بود تا صدای انقلاب زن زندگی آزادی و نماینده همه کارگران ایران در این اجلاس جهانی باشیم. امسال با دست پرتر میرویم. نامه نهاد کارگری “فری دم ناو” که من سخنگوی آن هستم با خواست اخراج جمهوری اسلامی از سازمان جهانی کار (آی ال او) از سوی شماری از اتحادیه های کارگری که بعضا بالای ۵۰۰) هزار عضو دارند، از کانادا، سوئیس، عراق و استرالیا مورد حمایت قرار گرفته است.

امسال اجلاس سازمان جهانی کار در شرایطی برگزار میشود که هشت ماه از انقلاب میگذرد. جمهوری اسلامی مهسا را فقط بخاطر بدحجابی کشت و چند صد نفر از مردم با شلیک مستقیم گلوله در جریان انقلاب به قتل رسیده اند که در میانشان حتی کودکان را می بینیم. بعلاوه چندین هزار نفر بازداشت شده اند که شماری از آنها کودک هستند. این حکایت ۴۴ سال حاکمیت حکومت آپارتاید جنسیتی و ضد کارگر جمهوری اسلامی است. امسال باید حضور مخالفین جمهوری اسلامی در ژنو و اعتراض علیه تروریستهای بین المللی صد چندان قویتر باشد و صدای اعتراض ما هر چه رساتر از ایران و در مقابل اجلاس این سازمان شنیده شود. علاوه بر پانزدهم خرداد، در نوزدهم خرداد نیز در اعتراض به حضور جمهوری اسلامی میتینگی به فراخوان کمیته برگزاری آکسیون اعتراضی برگزار میشود. در آکسیون های اعتراضی مقابل سازمان جهانی کار با قدرت شرکت کنیم.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *