اعتصاب عمومی در سقز راه نشان میدهد – رضا راد از سقز

مندرج در ژورنال شماره ۴۴۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بنا به فراخوان مردم شهر سقز و در اعتراض به دستگیری جمعی از خانواده های دادخواه و اعتراض به تغییرات ساختاری آرامستان آیچی،روز سه شنبه ۲۳ خرداد سقز شاهد اعتصاب عمومی وسیعی بود و بجز داروخانه ها و بانکها هیچ مغازه و مکان تجاری باز نبودند. این اعتصاب از بازارها و خیابانهای شهر سقز از جمله بازار بزرگ اردلان، بازار تاجوانچی، بازار روز، بازار “نه که روز” ، میدان بانک ملی تا میدان “هه لُو”، خیابان آزادی، خیابان جمهوری، خیابان مسجد جامع تا شهربانی، خیابان و میدان ۲۲ بهمن و … را در برگرفت.

لازم به ذکر است که ماموریت تغییرات ساختاری آرامستان آیچی توسط دو مزدور رژیم،  جعفرتوان، فرماندار و ارسطو گویلی، شهردار و با همکاری نیروهای امنیتی در دستور گذاشته شده است.

جمهوری اسلامی با تلاش مذبوحانه قصد دارد با تغییر خیابان آرامستان آیچی مقبره ژینا امینی را چند متر از معابر اصلی دورتر کند، غافل از اینکه تا قبل از به قتل رساندن مهسا کسی اسم قبرستان آیچی را نشنیده بود اما اکنون ژینا و آرامستان آیچی آوازه جهانی دارد و در دل میلیونها انسان شرافتمند در دنیا بویژه مردم ایران جای گرفته و رمز پیروزی انقلاب شده است.

جمهوری اسلامی تمام مهارت شکست خورده اش شکستن سنگ مزار و تخریب عکس جان باختگان و چند متر دور کردن آرامگاه مهسا از خیابان اصلی است. اما آیا می تواند یاد و خاطره ژینا و ژیناها را که در قلب میلیونها انسان جا گرفته اند از میان ببرد؟ قطعا نمی تواند و این همان نه بزرگ مردم انقلابی به جمهوری اسلامی است. مردمی که عمیق تر و ریشه دار تر از هر زمانی تا سرنگونی این ساختارآدمکش، هر روز سنگرهای تازه ای برای فتح کردن بدست می آورند.

مردم مبارز و آزادیخواه سقز در تداوم انقلاب زن زندگی آزادی و تعهد به ادامه راه و آرمانهای ژیناها، نیکاها، حدیثها، دانیال ها، کیان پیرفلک ها و دیگر عزیزان جانباخته راه آزادی، یک بار دیگر ایستادگی و مقاومت و نه گفتن به کل بساط جمهوری اسلامی را جلو چشم جهانیان به نمایش گذاشتند و نشان دادند که انقلاب زن زندگی آزادی راسخ تر از قبل ادامه دارد و جمهوری اسلامی در برابر اراده و عزم همگانی مردم، درمانده تر از همیشه است. اعتصاب عمومی روز سه شنبه در سقز خون تازه ای در رگهای انقلاب جاری کرد و نشان داد که انقلاب زنده و در حال حرکت به جلو است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *