دستمزد و بازی مسخره تشکلهای حکومتی – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۴۵۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز ۳ تیر ایلنا خبرگزاری حکومتی طی خبری از قول یکسری از دارودسته های کانون عالی شوراهای اسلامی و خانه کارگر، این نهادهای دست ساز حکومتی و سردمدارنش همچون حسن حبیبی و غیره، از تصمیم آنان مبنی بر اعتراض به رد شکایت برای ابطال مصوبه دستمزد ۱۴۰۲ در “دیوان عدالت اداری” خبرداد. نهادهایی که خود یک پای سیرک مسخره سه جانبه گری حکومتیان در شورایعالی کار و تعرض به معیشت کارگران و کل جامعه هستند و همواره به عنوان بازوی سرکوب حکومت در جنبش کارگری نقش ایفا کرده اند.

به عبارتی این بازیها نشانه وحشت حکومت از سر بلند کردن اعتراضاتی گسترده تر و سراسری بر سر دستمزد در دل جامعه ای در تلاطم انقلابی، آنهم در آستانه سالگرد انقلاب ژینا است. در چنین شرایطی مزدوران خانه کارگر و شورای اسلامی پیشدستی کرده و با چنین هیاهویی میکوشند صف اعتراضات بر سر دستمزد را متفرق کنند.

پرده اول این بازی شکایت به دیوان “عدالت اداری” بود. بر سر آن هیاهوها برپا شد و بالاخره مسعودی‌فر، معاون این دیوان، روز ۲۹ خرداد از رد این شکایت خبر داد. اعلام مهلتی بیست روزه برای اعتراض به این تصمیم پرده دوم این بازی ابلهانه است تا بلکه فرصتی بخرند.

این بازی تهوع آور کهنه، آنهم در شرایطی که کل جامعه فریادش از فقر و گرسنگی و بی تامین بلند است، مکانی برای کارگران ندارد.

جنبش کارگری منشور خواستهای حداقلی خود را دارد. منشوری که در آن حکم بر پایان دادن به صد سال بردگی و استثمار و توحش را داده و از حق داشتن یک زندگی انسانی سخن میگوید.

پاسخ حکومت سرمایه داری وحشی و رانت خوار جمهوری اسلامی، دارودسته های شورای اسلامی و خانه کارگر، اتحاد فشرده تر حول این منشور و اعتراضات و اعتصابات سراسری برای لغو مصوبه مزدی حکومت، جمع کردن بساط شورایعالی کار، تشکلهای دست ساز حکومتی و تداوم انقلاب است.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *