فراخوانهای زیبای انقلاب – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۶۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رامین رستمی، برادر آیدا رستمی، پزشک شریفی که امرش را خدمت به مردم قرار داده بود و به آسیب‌دیدگان اعتراضات ۱۴۰۱ کمک میکرد، به مناسبت زادروز خواهرش در ۲۵ تیرماه، در ویدیویی گفت:

“آیدا پیشقدم بود در هر انجمن و خیریه‌ای که میتوانست گام در راستای تخصصش برای مردم بردارد. میخواست مادری باشد برای کودکان کار و مرحمی باشد بر دردهای حاشیه نشینان” و فراخوان داد: “اکنون که برگزاری مراسم بزرگداشت برای خواهرم، “تهدیدی علیه امنیت ملی” تلقی خواهد شد، از جامعه شریف پزشکان میخواهم به یاد آیدا به هر تعداد که مقدور است، خدمات پزشکی رایگان ارائه دهند و از مردم شریف میخواهم بخشی از هزینه تامین درمان و یا تامین داروی یک بیمار نیازمند را تقبل نمایند و یا به یاد آیدا لبخندی باشند بر لبان کودکان کار”.

اگر حکومت دری به روی مردم میبندد، مردم معترض و آزاده دروازه‌هایی را بروی خود میگشایند. دروازه‌هایی برای پیشبرد مسیر نوعدوستی و اعتراضی، برای متحد کردن، برای به میدان آوردن. کدام نیرو میتواند جلو این خلاقیت‌ها را بگیرد و این دروازه‌ها را سد کند!‌

“درمان رایگان، کودکان کار و فقر بیماران”، کلمات کلیدی هستند در فراخوانی برای آیدا. فراخوانی که آیدا، این پزشک شریف و انسان فراموش‌نشدنی، را بار دیگر به قلب یک جامعه خواهد برد و میتواند جامعه‌ای را برای امری انسانی به کاری وادارد.

چه سنت انسانی، مدرن و زیبایی که به یاد جانباخته‌ای به قلب مردم دست میبرد. کدام بیماری است که در صورت خبردار شدن از این فراخوان هزاران بار بر این پزشک شریف درود و بر قاتلانش لعنت نفرستد و کدام کودک معصوم و حاشیه‌نشین محرومی که از این خبر لبخندی بر لبانش ننشیند. زنده باد رامین رستمی با این فراخوان هوشمندانه‌ و انسانی‌اش، که الگویی میشود برای مردمان بیشمار، برای زاییده شدن خلاقیت‌های فراوان.

آیدا را قاتلان بیرحم به قتل رساندند و حال که حتی برگزاری مراسم بزرگداشتش امنیت‌‌شان را تهدید میکند، چه امنیت پوشالی‌ای، به یاد آیدای عزیزمان فراخوان رامین را فراگیر کنیم. این فراخوانی به همه ما در ایران و در خارج ایران است.

آیدای عزیز نامت جاویدان، راهت پُردوام، تولدت مبارک!

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *