پاک سازى!؟ – جلیل جلیلى

مندرج در ژورنال شماره ۴۸۴ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وزیر ارشاد جمهوری اسلامی از استخدام ”۴٠٠ جوان حزب الهى“ براى ایجاد تغییرات در وزارتخانه خود سخن گفته است.

اگر از این بگذریم که در فرهنگ امروز مردم ایران ”حزب الهى“ یعنى گوش بفرمان، قمه کش، شکنجه گر، جنایتکار، آدم کش و . . .، ِصرف استخدام ۴٠٠ نیروى جدید در این وزارتخانه، از یکطرف گویاى این است که هم نیروهاى تاکنونی در این سازمان و هم خود این سازمان دیگر فرسوده شده و  توان مقابله با گسترش فرهنگ پیشرو، مترقى و ضد حکومتى را از دست داده اند و از طرف دیگر گویاى این است که احتمالا اداى وظیفه در نقش ”حزب الهى“ بر وجدان برخى از کارکنان همین وزارتخانه هم سنگینى میکند.

وزارت ارشاد جمهورى اسلامى ابزار سرکوب، ایجاد خوف و خفقان و یکى از دستگاه هاى منفور در جامعه ایران است. بقول یکى از کاربران شبکه هاى اجتماعى، ”وجود چنین سازمانی که کارش سانسور و مانع‌تراشی برای فعالیت‌های هنری و فرهنگی است، در شرایط کنونی ضرورتی ندارد.“  و کاربر دیگرى میگوید، ”همه را ممنوع‌الکار کنید، مغاره‌ها رو ببندید، رستوران‌ها رو تعطیل کنید، بر سیل مخالفین بیافزایید تا یک اقلیت کوچک حزب‌اللهی رو راضی کنید ولی حجاب اجباری مرحوم شد و دفن، تمام شد. جامعه به قبل از قتل مهسا امینى باز نخواهد گشت.“

برخى هم این تصمیم را ”پاکسازى در وزارتخانه ارشاد“ نامیده اند. ولى استخدام ۴٠٠ نیروى جدید در وزارت ارشاد جمهورى اسلامى، بهر شکلى هم تعبیر و تفسیر شود، نشانه دیگرى است از فروپاشى و فروریزى بناى پوسیده جمهورى اسلامى. جامعه ایران بپا خاسته است تا پیکر خود را از کثافت هاى حکومت اسلامى کاملا پاک کند. برچیدن هرگونه سانسور و هرگونه محدودیت بر بیان و ابراز اندیشه و تضمین آزادى هاى بى قید و شرط سیاسى، آزادى داشتن و بیان هرگونه عقیده و اعتقاد و آزادى انتقاد و به سُخره گرفتن هرگونه عقیده و اعتقاد، یکى از فورى ترین اقدامات دولت برآمده از پیروزى انقلاب زن زندگى آزادى خواهد بود.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال:  آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *