آماده برای ۲۵ شهریور سالروز قتل مهسا – یدی محمودی

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۲۵ شهریور ۱۴۰۱ روزی تاریخی در مبارزه مردم ایران، بویژه زنان علیه آپارتاید جنسی حاکم است. سرکوبگران اسلامی در این روز ژینا را بقتل رسانند و فکر می کردند، اینجا هم مثل ۴۳ سال گذشته می توانند جنایت و آدمکشی شان را پرده پوشی کنند، اما قتل مهسا جرقه ای شد که انقلاب در ایران شکل بگیرد و توجه و حمایت همه مردم آزاده دنیا را به مبارزه مردم ایران و انقلاب زن، زندگی آزادی جلب کند.

ما امروز در شرایطی به استقبال ۲۵ شهریور می رویم که رژیم اسلامی از تمام دوران حاکمیت ننگین خود درمانده تر، ناتوانتر و بی آینده تر شده است. از طرف دیگر در این نزدیک به یکسال انقلاب علیه حکومت اسلامی چنان گامهای محکمی به جلو برداشته است که دستاوردهایش قابل برگشت نیست. رژیم اسلامی برای مقابله با اولین سالگرد قتل مهسا و شروع انقلاب زن زندگی آزادی بیکار ننشسته، تمام فرماندهان و سران مزدور حکومتی شب و روز دارند نقشه می ریزند، تهدید می کنند، عربده می کشند تا بلکه این روز تاریخی هم بگذرد.

حکومت اندک امیدی دارد از روز “وفات امام رضا” در ۲۵ شهریور، که تعطلیل عمومی، و مصادف با قتل مهسا است، بهره برداری کرده تا تاثیر گرامیداشت یاد مهسا را در این روز کم کند. اما اگر پارسال بعد از قتل مهسا مردم خشمگین، جوانان عاصی از مذهب و حکومت اسلامی و زنان شجاع و نترس بی هیچ برنامه ای از پیش تعیین شده انقلابشان را شروع کردند، امسال در اولین سالروز مرگ مهسا آگاهانه به استقبال این روز میروند.

در ۲۵ شهریور در همه جا باید به استقبال این روز رفت و یاد مهسا و همه جانباختگان ۴۴ سال حاکمیت ننگین حکومت اسلامی را گرامی داشت. باید خانواده مهسا و همه جانباختگان را در گرامیداشت یاد عزیزان خود همراهی کرد و بار دیگر با صدای بلند شعار زن زندگی آزادی را به گوش همه جهانیان رساند. پارسال جرقه انقلاب از کردستان و آرامستان آیچی شهر سقز، محل خاکسپاری مهسا امینی، شروع شد و امسال هم می توان دور  دوم انقلاب را از همینجا و آرامستان آیچی شروع کرد تا بار دیگر کردستان چشم و چراغ ایران به شعاری همه گیر و میلیونی تبدیل شود و حاکمان فاسد و دزد نیز بدانند که با هیچ تغییری در جابجائی آرامستانها، کندن قبرهای خالی و موانع تراشی برای خانواده های دادخواه نخواهد توانست مانع شعله ورتر شدن انقلاب علیه رژیم اسلامی شوند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *