حکومت اسلامی برشاخ نشسته بن میبرد! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۴۹۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رفتارها، گفتارها، تصمیمات و سیاستهای هر روزه مقامات حکومت اسلامی فقط نشان میدهد که انگار میدانند به مصداق این مثل تبدیل شده اند که “آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب”. باور کرده اند که در هر صورت غرق میشوند و نه راه پس دارند و نه راه پیش و به همین دلیل است که با تصمیماتشان شبیه کسی شده اند که  برشاخ نشسته و بن می برد.

اقتصاد ورشکسته است. تورم سفره ها را خالیتر می کند. بیکاری بیداد می کند. سن اعتیاد و تن فروشی کاهش می یابد. چهره غم زده  کودکان کار و کهنسالان زباله گرد قلبها را میفشارد. بحران انرژی هم از راه رسیده است. قطع برق و بی آبی گسترش پیدا  کرده است. دریاچه ها وتالابها و رودخانه ها خشک میشوند. جنگلها در کام آتش می سوزند. و این داستان غم انگیز زندگی مردم هر روز ابعاد تراژیکتر پیدا می کند.

مردم میدانند که این نکبت زمانی پایان می یابد که بتوانند جامعه را به طور کامل از میان چنگالهای خونین اما در حال سست شدن یک مشت قداره بند فاسد و دزد و چپاولگر و قاتل اسلامی رها کنند. و دقیقا برای رسیدن به چنین هدفی یکی از پرشکوهترین انقلابات تاریخ  سیاسی جهان را آغاز کرده اند.

حکومت چطور؟ آیا در چنین شرایطی حتی ابله ترین حکام هم نباید به صرف غریزه بقای سیاسی، برای نجات حکومتشان  راهی برای کاهش درد و رنج و نفرت و  خشم مردم جستجو کنند؟

می بینیم که برعکس است. در کنار جنایتهایی مثل احکام طولانی زندان وشکنجه و اعدام و کشتار در خیابان، این حکومت هر روز به ابتکارات نفرت انگیز تازه ای متوسل میشود. حمله شیمیایی به کودکان، تجاوز جنسی، احکام شلاق، کار در غسالخانه به عنوان تنبیه، خدمتگزاری در پایگاه بسیج، ارجاع به بیمارستان روانی، شکنجه دارویی، خلاصه نویسی از چرندیات خامنه ای، پلمب کردن محل امرار معاش و محرومیت از خدمات درمانی فقط نمونه هایی از ابتکارات جدید تبه کاران حاکم علیه یک جامعه بپاخاسته است.

آیا نمی فهمند که با این کارها، آن هم در جامعه ای که با یک انقلاب بزرگ جهان را به حیرت انداخته است، دارند شیب سرنگونی خود را تندتر می کنند؟ می فهمند، اما چون هیچکدام از شیوه های سرکوب و توحش کار نکرده است، دارند به هر چیزی و هر کاری، حتی خطرناک برای بقایشان، آویزان میشوند. و این یعنی استیصال و درماندگی کامل حکومت اسلامی.

 

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *