فاجعه دیگری برای حکومت – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۰۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

عکس بی‌حجاب دختر دانش‌آموز کلاردشتی در حالیکه فرماندار شهر، بخاطر موفقیت این دختر در کسب رتبه کشوری در رشته والیبال، دارد به او مدال تقدیر میدهد، برای حکومت پس لرزه ایجاد کرده است. باز هم اقتدار حکومت زیر سوال میرود. به مشغله وزرا و مقامات تبدیل میشود، وزیر کشور به استاندار مازندران دستور ویژه میدهد و میخواهد که “سریعا موضوع را بررسی و گزارش آنرا اعلام کنید.”

مساله از فضای مجازی به رسانه‌های حکومتی وارد میشود و توجه‌ها را به خود جلب میکند. چه شده است؟ میلیون‌ها زن بی‌حجاب در خیابان‌ها میگردند اما این عکس چنین عکس‌العملی ایجاد کرده است؟

یک رکن لایحه کذایی حجاب و عفاف وادار کردن مقامات اداری و همینطور صاحبان فروشگاه‌ها و اماکن تفریحی و غیره به همکاری با حکومت علیه زنان بی‌حجاب است و حالا فرماندار و جمع کارکنان فرمانداری نه تنها به این فرمان حکومت گوش نداده‌اند بلکه به دختر بی‌حجاب مدال تقدیر هم داده‌‌اند. فاجعه از این بیشتر! عکس و ویدیوی این صحنه همه جا منتشر میشود و کاسه کوزه حکومت را به هم میریزد و ستون‌های حکومت به لرزه می‌افتد. عمق بدبختی حکومت اینجا است. با این لایحه، حکومت که حریف زنان نشده حالا باید با مقامات اداری و مسئولین اماکن و صاحبان فروشگاه‌ها هم درگیر شود یعنی با میلیون‌ها نفر دیگر که بیشتر با زنان بی‌حجاب همراهند تا با حکومت. نتیجه از قبل روشن است.

حکومتی که به سراشیبی میافتد و بحران از سر و کولش بالا میرود، هر روز باید شاهد این اتفاقات هم باشد. سهوی یا عمدی دیگر مهم نیست. یک روز فساد مالی فلان مقام مساله میشود، روز دیگر رابطه “نامشروع” جنسی فلان آخوند یا فرمانده و روز بعد دهن‌کجی دختران فلان تیم ورزشی به سرود حکومتی. این حکومت بحران‌ها است. بحران‌هایی که انقلاب زن زندگی آزادی از تک تک آنها برای پیشروی خود استفاده میکند.

 

سردبیر این شماره نشریه ژورنال: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *