داستان طرحهای وسیع ترور در تهران – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۵۳۳ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بازهم حکومت اسلامی “توطئه ترور” کشف کرده است! وزارت اطلاعات حکومت روز دوم مهر در اطلاعیه‌ای مدعی شد که “در روزهای اخیر، طی سلسله عملیات‌هایی هم‌زمان در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان غربی، چندین پایگاه و خانه تیمی تروریست‌ها را مورد حمله قرار داده و ۲۸ نفر از اعضای شبکه‌ تروریستی را بازداشت کردیم. این عناصر وابسته به گروهک جنایت‌پیشه داعش بوده و تعدادی از آن‌ها سابقه همراهی با تکفیری‌ها در سوریه یا حضور در افغانستان، پاکستان و اقلیم کردستان عراق را داشتند. مدل طراحی این عملیات و الگوی رفتاری این تروریست‌ها به‌مراتب فنی‌تر و پیچیده‌تر از الگوی معمول جریان‌های تکفیری بوده و انطباق معناداری با شیوه‌ها و سازوکارهای شناخته‌شده رژیم اشغالگر صهیونیستی را دارا هستند.”

پیشینه رسوای حکومت اسلامی در طرح و سرهم بندی کردن متعدد این نوع سناریوها به حدی برای همه مردم شناخته شده است که کمتر کسی به این نوع اخبار حکومتی باور دارد. بویژه در مقطع سالگرد انقلاب زن زندگی آزادی و فضای فراگیر و سراسری سرنگونی در جامعه، این نوع خبرها بیش از هرچیز میتواند آخرین تقلای حکومت برای نجات خود از طریق فضا سازی امنیتی در جامعه و ایجاد نا امنی در اذهان مردم باشد تا مانع از سر گیری خیزشها و اعتراضات شود.

در هرحال جنگ و کشاکش میان نیروهای آدمکش اسلامی از حکومت اسلامی گرفته تا داعش و طالبان و دیگر نیروهای تروریست و آدمکش یک واقعیت است. اما دست زدن به عملیات تروریستی در این شرایط بهترین هدیه به حکومت برای امنیتی کردن فضای جامعه است. بنابرین بسیار بعید است که چنین طرحهایی کار دشمنان جمهوری اسلامی باشد. بلکه به احتمال قریب به یقین کل این سناریو دست ساز دستگاههای اطلاعاتی خود حکومت است. اما اگر جریان بمب گذاری در شاهچراغ و آتش سوزی زندان و امثال این نوع توطئه ها و جنایات کمکی به حکومت کرد، این سناریوها هم خدمتی به آن خواهد نمود.

جمهوری اسلامی حکومتی است که با ترور و جنایت تا اینجا دوام آورده است. اما مردم هم تردیدی ندارند که برای خلاصی از جنایت و ترور و نا امنی راهی جز انقلاب و به زیر کشیدن این حکومت ندارند و این راه را تا تمام کردن کار ادامه خواهند داد.

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *