رژیم، اپوزیسیون راست و راسیسم ضد افغانستانی – سروناز سینایی

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

این روزها اخبار زیادی در رابطه با سیل مهاجران افغانستانی به ایران در مدیای اجتماعی در حال انتشار است و موجی از نفرت‌‌ پراکنی قومی و ملی نیز بر علیه آنها برخاسته و کار به جایی رسیده که متاسفانه شاهد برخی صحنه‌های سراسر خشونت وحشیانه و تحقیر ضدانسانی نسبت به افغانستانی‌های ساکن ایران هستیم.

این موج متعفن و سراسر نفرت نسبت به مردم اهل افغانستان، سیاستی است که جمهوری اسلامی پیاده کرده تا با تحریک احساسات مردم حواس‌ها را از مسئله اصلی که سیاست‌های ضدانسانی و زن‌ستیزانه اش است پرت کند و در واقع می‌خواهد صورت مسئله را پاک کند. در این میان برخی از نیروهای راست و مشخصا سلطنت‌طلب آتش بیار معرکه شده و با برجسته کردن مفاهیمی چون میهن، وطن و خودی و اجنبی و با تبلیغات خارجی ستیزانه به یاری جمهوری اسلامی آمده اند تا فضای انقلابی داخل و خارج ایران را مسموم کنند و انقلاب زن زندگی آزادی را به انحراف بکشانند.

جمهوری اسلامی و اپوزسیون دست راستی‌اش از آغاز انقلاب زن زندگی آزادی، تلاش‌های زیادی برای ایجاد تفرقه میان مردم منتسب به اقوام مختلف در ایران کردند و به نام تجزیه‌طلبی و  ایجاد وحشت از تکه تکه شدن ایران پس از جمهوری اسلامی، تلاش کردند تا اتحاد میان مردم را بر هم زده و انقلاب را منحرف کنند. اما مردم ایران با هشیاری کامل این حیله را شناخته و با اتحاد و همدلی خود باعث شکست آن سیاست شدند. حالا رژیم با همان سیاست به میدان بازگشته‌ اما این بار نسبت به مردم اهل افغانستان که از ترس و وحشت دولت اسلامی طالبان به ایران پناه آورده‌اند. اپوزیسیون ناسیونالیست نژادپرست نیز با سیاست رژیم همراه شده‌ تا برای رسیدن به منافع خود و تقدیس ناسیونالیسم عظمت طلب ایرانی به این سیاست فاشیستی و راسیستی رسمیت ببخشد.

ما مردم چه در داخل و چه در خارج از ایران، در محل کار و زیست و در مدیای اجتماعی باید مثل همیشه با صراحت، در مقابل این سیاست و رفتار کثیف نژادپرستانه بایستیم و اجازه ندهیم حکومت اسلامی و جریانات راسیست خدشه‌ای بر انسانیت و انقلاب ما وارد کرده و ما را از مسیری که در آن قرار گرفته‌ایم منحرف کنند. سیاست و تبلیغات ضد انسانی و نژادپرستانه رژیم و جریانات و گرایشات راست علیه افغانستانیها را قویا محکوم کنیم!

سردبیر این شماره:  سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *