من از طرف همه مردم غزه سخن می‌گویم - شهلا دانشفر

من از طرف همه مردم غزه سخن می‌گویم – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

این صحبت‌های زنی فلسطینی است که ویدئوی آن در مدیای اجتماعی وسیعاً پخش شده است. زنی که با فریاد خشمگین و دردناکش علیه جنگ و جنگ‌افروزان می‌گوید صدای مردم غزه است. او از قربانیان جنگی سخن می‌گوید که یک‌طرفش حماس و حزب‌الله و جمهوری اسلامی و طرف دیگرش نتانیاهو است.

او فریاد می‌زند و می‌گوید: “جنازه فرزندانمان اینجاست (اشاره به محلی که بمباران شده). عدالت کجاست؟ این شرایطی است که هنیه (رهبر حماس) ما را محکوم به آن کرده است. چهار پسر جوان دارم که بیکار هستند. من تنها از خودم حرف نمی‌زنم، من از زبان همه مردم غزه می‌گویم. ۱۶ سال است که فرزندانمان از همه چیز محروم‌اند و زندگی‌شان نابود شده، چرا؟ اما یک مسئول ماشین و خانه و همه چیز دارد و مالک هر چیزی که بخواهد می‌شود و فرزندان ما در زندگی صاحب هیچ‌چیز نیستند. ما کجا قرار داریم؟ ما را محتاج یک قرص نان کرده‌اند.”

سخنان تکان‌دهنده این زن فلسطینی نشان می‌دهد که قربانیان واقعی این جنگ چه کسانی هستند. او از مسئولین یعنی همان دارودسته‌های فاشیست اسلامی حماس می‌گوید که ماشین و خانه و همه چیز دارند و در مقابل مردمی محروم از همه چیز که زندگی‌شان به نابودی کشیده شده و قربانی می‌شوند. او از جنگی سخن می‌گوید که دو طرف فوق ارتجاعی و فاشیست آن از درد دیرینه مردم آواره فلسطین سودها جسته و برای حفظ موقعیت و ثروت‌های کلانشان از هیچ جنایتی فروگذار نیستند و در این میان جمهوری اسلامی که سر مار در منطقه است و امروز در سراشیبی سقوط قرار دارد، می‌کوشد از جنگ به‌عنوان چماقی علیه انقلاب ما مردم بهره گیرد و همه چیز را تحت‌الشعاع آن قرار دهد. اما مثل همیشه مردم جوابشان را می‌دهند و “فلسطین را رها کن، فکری به حال ما کن” شعاری دیرینه در برابر چنین جنایاتی است. امروز نیز مردم در گفتمان‌هایشان در مدیای اجتماعی کنار مردم فلسطین و اسرائیل هر دو ایستاده و با همین زن فلسطینی هم‌صدا شده و ویدئوی وی را همه‌جا پخش می‌کنند.

ما مردم علیه هر دو طرف جنگ خونینی که هم اکنون میان دولت اسرائیل و نیروهای اسلامی درگرفته ایستاده و خواستار قطع فوری جنگیم. به‌ویژه ما مردم در ایران امروز رساتر از هر وقت فریاد می‌زنیم: “جمهوری اسلامی نابود باید گردد.” سرنگونی جمهوری اسلامی گام مهمی در دستیابی مردم کل منطقه به امنیت و رهائی است.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *