اسرائیل: جنایت در برابر جنایت! - کاظم نیکخواه

اسرائیل: جنایت در برابر جنایت! – کاظم نیکخواه

مندرج در ژورنال شماره ۵۴۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

باردیگر جنگ در فلسطین و اسرائیل زبانه میکشد. ساکنان غزه زیر بمباران هستند  و ارتش اسرائیل وارد غزه شده و تهدید کرده است که غزه را اشغال خواهد کرد. شمار کشته شدگان سر به چند هزار نفر میزند و هر لحظه افزایش مییابد. سیاست اسرائیل نابودی کامل غزه و شاید کل مناطق فلسطینی است.

حمله ۷ اکتبر به اسرائیل توسط حماس و کشتار بی رحمانه بیش از هزارنفر از مردم، جشن و پیروزی اسلامی ها و جمهوری اسلامی بود. از آن طرف دولت دست راستی اسرائیل این کشتار وسیع و فجیع را چون مائده ای آسمانی مورد استقبال قرار داد و جنگی همه جانبه و بیرحمانه را آغاز کرد.

امروز متاسفانه وجود یک جنگ خونین و گسترده که مردم فلسطین و اسرائیل قربانی آن هستند، یک واقعیت تکان دهنده در پیش چشم ماست. پژواک کشاکش کنونی قطعا کل منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد و عواقب خطرناک دراز مدتی خواهد داشت.

برای ما در ایران مساله اصلی اینست که جمهوری اسلامی یک پای مهم این جنگ است. این حکومت جرات شرکت مستقیم در جنگ علیه اسرائیل را ندارد. اما نیروهای نیابتی آن با شعار نابودی اسرائیل مستقیما در حال جنگند. همین بهانه ای شده است که برخی جریانات رنج مردم فلسطین را نادیده بگیرند و کل این مردم رنج کشیده را کنار حماس مورد لعن و نفرت قرار دهند. عینا مثل اینست که کسی ما مردم در ایران را با جمهوری اسلامی یکی بگیرد و در کنار هم قرار دهد! مردم فلسطین زیر سیطره جریان تروریستی حماس هستند و هم از سوی این نیروها و هم از سوی اسرائیل سرکوب میشوند. باید از آنها قاطعانه دفاع کرد.

حکومت اسلامی میخواهد این جنگ را به عنوان اهرمی برای تغییر فضای جامعه به نفع خود مورد استفاده قرار دهد و ما حق داریم تبلیغات حکومت در “دفاع از فلسطین” را افشا کنیم و کنار بزنیم. اما نباید به دام تبلیغات سلطنت طلبان و غیره در مخالفت با مردم فلسطین افتاد.

بهر رو یک چیز بسیار روشن است: بدون سرنگونی حکومت اسلامی مناقشات منطقه هر روز پیچیده تر و خطرناکتر خواهد شد. بنابراین کلید حل مساله فلسطین نیز در دست ما مردم ایران است. با سرنگونی حکومت اسلامی فضا کلا به زیان تروریسم اسلامی و حتی جریانات راست اسرائیلی تغییر خواهد کرد و زمینه برای همزیستی مسالمت آمیز همه مردم در منطقه بسیار آماده تر خواهد شد. باید فعالانه به این سمت گام برداشت.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *