مردم قاتلین را می‌شناسند - سیامک بهاری

مردم قاتلین را می‌شناسند – سیامک بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر از دیدگاه مردمی که با کارنامه جنایی جمهوری اسلامی آشنا هستند، پدیده‌ای مکرر، نقشه‌مند و از پیش طراحی شده است. مردم به‌خوبی آمران و عاملان این سناریوهای خونین را می‌شناسند. از مونتاژ آگاهانه پست‌های اینستاگرامی وحیده محمدی‌فر تا خبررسانی شتاب‌زده تسنیم و اعتماد و فضاسازی عامدانه خبرگزاری فراز دیلی و عذر بدتر از گناه سردبیر آن، تماماً صحنه‌سازی‌های متعفن دستگاه‌های اطلاعاتی است. این سناریوپردازی بی‌اعتبار است و مانند همیشه فاقد حقیقتی است که عامدانه از چشم مردم پنهان نگه داشته می‌شود.

بدیهی است که کشف دلایل حقیقت این جنایت هولناک حق جامعه است. چرایی وقوع آن و همه ابهاماتی که حول آن جنایت عامدانه ایجاد شده است، باید روشن شود.

جامعه‌ای که با قتل‌های زنجیره‌ای دهه هفتاد تاکنون آشناست و هزینه سنگین جنایات دستگاه‌های مخوف امنیتی و قربانی‌کردن بی‌رحمانه فعالین سیاسی و اجتماعی را پرداخته است، در دل انقلابی که دارد خدای بی‌رحم و قسی‌القلب دهه ۶۰ و ۷۰ را به زیر می‌کشد، مرعوب این قساوت‌ها نخواهد شد.

این قتل فجیع در پس یک سلسله تحولات اجتماعی و رویدادهای معین در دل انقلاب زن زندگی آزادی به وقوع پیوسته، کل سناریوسازی تاکنونی از نحوه خبررسانی تا پنهان‌کاری و اتهام‌پراکنی و حتی تناقضات آشکارا مهندسی شده آن اهداف معینی را دنبال می‌کند. جامعه با ابعاد و اهداف چندسویه و خطرناک این جنایت روبرو است. می‌داند که حذف فیزیکی و ایجاد رعب و وحشت پیام انتقام و هشدار حکومت به جامعه هنری است که همراه انقلاب شد.

از سوی دیگر دامن‌زدن به مهاجرستیزی و بیگانه‌هراسی، پدیده خطرناک دیگری است که به‌قصد ضربه‌زدن به انقلاب جاری دارد مدام مهندسی می‌شود. سردبیر فراز دیلی هم با همین قصد پس از اینکه خودش را به درودیوار می‌زند که اطلاعات این قتل از پیش طراحی نشده، کماکان نشانه‌گرفتن مهاجرین افغانستانی را به‌عنوان معضل بزرگ‌نمایی می‌کند.

جامعه دست جمهوری اسلامی را خوانده است. دارد توطئه‌های طراحی‌شده‌اش برای به انحراف کشاندن انقلاب را خنثی می‌کند. بیانیه بیش از ۵۴۰ نفر از جامعه دانشگاهیان و فعالین اجتماعی در دفاع از حق شهروندی مهاجرین افغانستانی یک نمونه واضح آن است. اکثریتی که خود زمانی بخشی از پیکره این حکومت بودند نیز ریزش کرده‌اند.

قتل داریوش مهرجویی و همسرش به پرونده سنگینی برای جمهوری اسلامی بدل خواهد شد و راه گریزی برایش باقی نخواهد گذاشت. انقلاب قاتل زنجیره‌ای را به‌زانو زدن خواهد انداخت تا همه جنایات مخوفش را بالا بیاورد!

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *