جدال دادخواهان و جمهوری اسلامی - آذر پویا

جدال دادخواهان و جمهوری اسلامی – آذر پویا

مندرج در ژورنال شماره ۵۵۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

اخیراً فشار بر خانواده‌های دادخواه به‌شدت افزایش‌یافته است. تهدید، ارعاب، دستگیری و بازداشت خانواده‌های کشته‌شدگان انقلاب زن زندگی آزادی ابزارهایی هستند برای مرعوب و ساکت کردن خانواده‌هایی که جان شیرین عزیزترین‌هایشان را گرفته‌اند و حتی اجازه عزاداری هم نداشته‌اند. ولی سؤال اینجاست آیا سرکوبگران به هدفشان رسیده‌اند؟ آیا توانسته‌اند خانواده‌های داغدار را قدمی به عقب برانند؟

فرزانه برزه‌کار مادر عرفان رضایی، هلیا و وحید کیا و معصومه آذری، خواهر و پدر و مادر و امیر کیا نامزد حنانه کیا در نوشهر، مهسا یزدانی مادر محمدجواد زاهدی در ساری، محمدحسین قیصری برادر محسن قیصری در ایلام، امید قدیمی برادر فؤاد قدیمی، نسرین علیزاده خواهر و محمد (کوروش) وزیری همسر شیرین علیزاده در اصفهان، صفا عائلی دایی مهسا امینی در سقز، مهسا بصیر توانا خواهر مهران بصیر توانا در فومن، احمد حسن‌زاده و سولماز حسن‌زاده، پدر و خواهر محمد حسن‌زاده در بوکان تنها شماری از این عزیزان هستند که در چند ماه اخیر برای مدتی بازداشت شده‌اند.

واقعاً سران جمهوری اسلامی را چه می‌شود. هرآن‌کس را که ندای آزادی سر می‌دهند تهدید، مرعوب، دستگیر و زندانی می‌کنند. خانواده‌هایی را که عزیزترین‌هایشان را ازدست‌داده‌اند تحت‌فشار قرار می‌دهد. ماشاءالله کرمی این پدر زحمت‌کش، که جگرگوشه‌اش را بدار آویختند دستگیر می‌کنند تا چه چیز دیگری را از او بگیرند. مگر این خانواده‌ها چیزی گران‌بهاتر از جان‌عزیزانشان هم دارند که با تهدیدهای یک‌مشت لمپن جیره‌خوار ساکت شوند.

در همان ابتدای انقلاب زن زندگی آزادی مردم فریاد زدند “هر یک نفر کشته شه هزار نفر پشتشه”. این فقط یک شعار نبود. با قتل هر یک نفر مردم در اقصا نقاط دنیا به خیابان آمدند عکس عزیزان کشته شده را در دست گرفتند و با خانواده‌هایشان ابراز همدردی و همراهی کردند. هر عزیزی که به قتل رسید تبدیل به عزیز خانواده‌ای به وسعت تمام دنیا شد. با خانواده این عزیزان در خلوت خود گریه کردیم، در اعتراضات خیابانی خشممان را فریاد زدیم، با بالابردن عکس فرزندان دربندمان خواهان آزادی‌شان شدیم و با آزادشدن هر نفرشان شادی‌مان را با هم تقسیم کردیم.

ما همه عضوی از خانواده‌های دادخواه هستیم، با همراهی بر سر مزار عزیزانمان، شرکت در مراسم‌ها و دیدارهای خانوادگی، اجتماع در جلوی در زندان‌ها، و بهر طریق ممکن آنها را حمایت می‌کنیم و تا سرنگونی این حکومت نکبت اسلامی از پای نخواهیم نشست.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *