علیه شلاق برای معلمان بوشهری - اصغر کریمی

علیه شلاق برای معلمان بوشهری – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۷ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شعبه چهار بیدادگاه حکومت در بوشهر، اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر را برای دومین بار طی پنجاه روز اخیر به اتهام اخلال در نظم عمومی و تجمع غیر قانونی معلمان به حبس و شلاق محکوم کرد. محمود ملاکی، اصغر حاجب، عبدالرضا امانی‌فر و محسن عمرانی هر کدام به سه ماه حبس و ۳۵ ضربه شلاق محکوم شدند که قاضی حبس آنها را به هفت میلیون تومان و شلاق را به پنج میلیون تومان جریمه نقدی به نفع دولت تبدیل نموده است.

کانون صنفی معلمان بوشهر گفته است که هر چهار معلم متفق‌القول اعلام نموده‌اند که علاوه بر نداشتن تمکن مالی در پرداخت جریمه، ترجیح می‌دهند حبس و شلاق را تحمل نموده اما اندک نان مانده در سفره فرزندان خود را به حلق دزدان و اختلاس‌گران دولتمرد نریزند.

عکس‌العمل این معلمان شریف تودهنی به حکومتی است که سیستم قضایی جنایتکارانه‌اش، بیشرمانه حکم شلاق صادر میکند تا به خیال خود شخصیت معلمان معترض را خرد کند و آنها را به تسلیم بکشاند. اما معلمان بوشهری با این اقدام خود هزار بار محبوبیت خود را در جامعه بالا بردند و حکم شنیع شلاق حاکمان مرتجع و قوانین کثیف اسلامی را به سخره گرفتند. حاکمان را دزد سفره‌های کودکان خود خواندند و با صراحت و شجاعانه اعلام کردند که پولی به حاکمان اختلاس‌گر نخواهند داد.

باید یکپارچه به حمایت از این معلمان برخاست و علیه هر نوع زندان و اخراج و شلاق و تبعید فعالین سیاسی و مردم معترض اعلام جرم کرد. نه تنها قضات صادرکننده چنین احکام گستاخانه‌ای بلکه سیستم قضایی جنایتکارانه حکومت را باید محکوم کرد و از آزادی بی‌قید و شرط اعتراض و اعتصاب و تجمع علیه دزدان حاکم دفاع کرد. آنکه باید محاکمه شود قضات بی‌رحم و جانی حکومت و سران حکومتی هستند که دزدی میکنند اما مردم معترض به دزدی را به زندان می‌اندازند. حکامی باید محاکمه شوند که جوانان معترض را به گلوله میبندند و خانواده‌های آنها را بدلیل مراسم برای عزیزانشان مورد اذیت و آزار قرار میدهند. از کلیه نهادها و تشکل‌های مردمی، کارگران، دانشجویان و معلمان، فعالین حقوق زن و کلیه چهره‌های شناخته شده و شریف هنرمند، خواننده، ورزشکار، نویسنده و استاد دانشگاه انتظار میرود پرچم دفاع از این معلمان را بلند کنند و کاری کنند که شکنجه‌گران حاکم جرات نکنند علیه هیچ معلمی، علیه هیچ کارگری، علیه هیچ زن و جوان و انسان معترضی چنین احکام شنیع و گستاخانه‌ای صادر کنند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *