حسن نصرالله هم قافیه را باخت! - محسن ابراهیمی

حسن نصرالله هم قافیه را باخت! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

خیلی‌ها را سرکار گذاشته بود که گویا همین جمعه می‌خواهد اعلام جهاد کند؛ حماس را نجات دهد؛ و بالاخره برای خامنه‌ای آبرو بخرد.

اما بعد از تبلیغات وسیع در باره سخنرانی جمعه، حسن نصرالله در یک نمایش تلویزیونی، یک ساعت و نیم جیغ‌وداد کشید؛ مثل رئیسش در تهران بر طبل توخالی رجزهای آشنا کوبید که برای ناوهای آمریکا نقشه‌ها داریم؛ همه گزینه‌ها روی میز است؛ حق بر باطل پیروز است؛ اما ما نبودیم. خامنه‌ای نبود. جمهوری اسلامی نبود. اصلاً خبر نداشتیم. ما هم همان روز شنبه فهمیدیم که حماس حمله کرده است! حسن نصرالله همراه با لاف‌وگزاف توخالی، هم برای خودش و هم برای رئیسش اعلام برائت کرد. دقیقاً همان کاری که قبلاً خامنه‌ای در دو سخنرانی‌اش انجام داده بود. در یک‌کلام، کوه توخالی که در حمایت از حماس در اطراف بیت خامنه‌ای غرش می‌کرد، در بعلبلک لبنان فقط موش پس انداخت. آن هم یک موش مرده!

خامنه‌ای چند روز پیش از “دولت‌های مسلمان” خواسته بود که “نباید در مقابل فضاسازی غربی‌ها قافیه را ببازند”! البته کسی در جهان برای این رهبر خودخوانده “مسلمین جهان” تره هم خرد نکرد. اما همه اوضاع – از جمله صحبت‌های حسن نصرالله – نشان می‌دهد که این خامنه‌ای و نیروهای اسلامی وابسته هستند که قافیه را باخته‌اند.

حماس و حکام اسلامی در ایران تصور می‌کردند با یک کشتار برق‌آسا از شهروندان اسرائیل، جریانات اسلامی در منطقه و به‌تبع آن “محور مقاومت” جان تازه‌ای خواهند گرفت. تصور می‌کردند حالا که موشک اسرائیل زن حاج‌قاسم نتوانسته مردم اسرائیل را به دریا بریزد، حداقل با غرش راکت‌های حزب‌الله، آرمان مالیخولیایی اقامه نماز در مسجدالاقصی جان تازه‌ای خواهد گرفت.

اما برعکس شد. عملیات وحشیانه “طوفان الاقصی” توسط حماس، با عملیات درنده‌خویانه “شمشیرهای آهنین” توسط نژادپرستان حاکم در اسرائیل پاسخ گرفت. شمشیرهایی که هزاران کودک و پیر و جوان در غزه را همچنان سلاخی می‌کنند. حماس، حزب‌الله و سران حکومت اسلامی نه نگران جان مردم غزه، بلکه نگران جنبش کثیف خود هستند. نگران این هستند که اگر پای حکومت اسلامی به این جنگ کشیده شود، همچون جنگ ایران و عراق، مائده آسمانی نصیب حکومت نخواهد شد. برعکس، آتشفشان زیر پایش منفجر خواهد شد. اتفاقی که قطعاً می‌تواند پایان اسلام سیاسی را رقم بزند. رمز عقب‌نشینی ذلت‌بار “محور مقاومت” از لاف و گزاف‌های اولیه همین است.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *