دنیای وارونه نمی‌خوایم! - عطیه نیک‌نفس

دنیای وارونه نمی‌خوایم! – عطیه نیک‌نفس

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۸ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“در پی اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در “ممنوع‌الکار” کردن شماری از بازیگران زن سینمای ایران به‌خاطر “سر باز زدن از حجاب اجباری” که اعتراض گسترده تشکل‌های سینمایی به این ممنوعیت‌ها را به دنبال داشته است، وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی بار دیگر از اقدام خود در منع فعالیت بازیگران زن دفاع کرده‌اند و سینماگران را به راه‌اندازی “کارخانه بیانیه‌نویسی” متهم کردند. رئیس سازمان سینمایی همچنین به طور تلویحی “شرط” رفع ممنوع‌الکاری بازیگران زن را “عذرخواهی” آنها به‌خاطر “کشف حجاب” عنوان کرد.”

در دنیای وارونه‌ای که رژیم اسلامی برای انسان‌ها ساخته است، انسان‌ها برای مطالبه حقوق اولیه و بدیهی‌شان باید “عذرخواهی” کنند! دنیای وارونه و غیرانسانی که زنان هرگز آن را نپذیرفتند و ۴۵ سال است که با عاملان چنین بی حقوقی در جنگند. در دنیای وارونه رژیم اسلامی زن بودن حتی بدون هیچ مطالبه و مبارزه‌ای جرم محسوب می‌شود، زیرا طبق قوانین رژیم اسلامی که سراسر بر مبنای اسلام است، زن انسان کامل نیست که حقوق انسانی برای او در نظر گرفته شود.

در مورد مشخص بازیگران زن در سینمای ایران که در حمایت از مبارزات قدرتمند زنان و در پی انقلاب “زن، زندگی، آزادی” حجاب‌هایشان را پرت کردند و در مجامع عمومی بدون این ابزار سرکوب ظاهر شدند، بحران رژیم اسلامی متفاوت و سخت‌تر است. زیرا بازیگران زن بدون حجاب به دلیل داشتن جایگاهی اجتماعی و بیشتر دیده‌شدن در میان مردم نمی‌توانند دیگر بخشی از سیستم پروپاگاندای رژیم باشند و مبلغ حجاب، این سمبل بی حقوقی زنان شوند؛ از سوی دیگر به دلیل حرفه‌ای که دارند متشکل هستند و با بروز چنین احکام غیرانسانی به‌سرعت با صدور بیانیه و محکوم‌کردن این برخورد رژیم، می‌توانند توجه مردم را هر چه بیشتر به قوانین سرکوبگرانه، تبعیض‌آمیز و غیرانسانی رژیم اسلامی جلب کنند؛ همانطور که به اقرار مزدوران رژیم، این بیانیه‌ها اسباب زحمت بسیار برایشان شده!

بازیگران زن در سینمای ایران موضوع را از سر درست آن دیده و متوجه شده‌اند “حجاب” یکی از ستون‌های رژیم اسلامی است که با لرزیدن و فروریختن آن کل نظام زن‌ستیز اسلامی به مرحله فروپاشی بسیار نزدیک‌تر می‌شود. این قدرت‌مندی، شجاعت و مبارزه بازیگران زن، که گامی مؤثر در راستای پیشبرد انقلاب جاری است، نه‌تنها شایسته تقدیر است، بلکه حمایت همه انسان‌های آزاده را می‌طلبد تا با سرنگونی رژیم اسلامی جامعه‌ای انسانی، بدون تبعیض و نابرابری رخ بنماید.

 

سردبیر این شماره: سیاوش آذری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *