دیدار دو جانی! - سفر اسماعیل هنیه به تهران! -مصطفی صابر

دیدار دو جانی! – سفر اسماعیل هنیه به تهران! -مصطفی صابر

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بعد از آنکه حماس روز شنبه ۱۳ آبان، یعنی روز بعد از سخنرانی سید حسن نصرالله، خبر از سفر چند روز پیش اسماعیل هنیه به تهران داد، دفتر خامنه ای هم ناگزیر روز یکشنبه آنرا تایید کرد! این دفتر طی خبر کوتاه و سر بسته ای گفت که هنیه گزارش منطقه را داده و خامنه ای هم گفته که جمهوری اسلامی اسرائیل را محکوم میکند و خواهان حمایت کشورهای عربی و مجامع بین المللی از مردم غزه است.

احتیاط و دست و پا جمع کردن از سر و روی خبر و نحوه انعکاس آن میبارد. حتی بنظر میرسد حماس برای خنثی کردن موش نحیفی که کوه توقعات از سخنرانی نصرالله زاییده بود این خبر مخفی نگاه داشته شده را عمدا منتشر کرد تا وانمود کند که “محور مقاومت” کماکان برقرار است و حماس پشتیبانی تهران را همچنان دارد. اما برای هر ناظری روشن است که حضرات محور کذایی از حماس گرفته تا حزب الله لبنان تا جمهوری اسلامی همگی به دنبال بقاء و منافع خود هستند و آن کسی که تاوان اصلی اقدامات جنایتکارانه این حضرات و البته جنایات مدهش و سر تا پا ضد بشری نتانیاهو و ارتش اسرائیل را میدهد همانا مردم بیچاره غزه و فلسطین و همینطور اسرائیل هستند.

تا آنجا که به مردم بر میگردد، چه مردم غزه و فلسطین، چه مردم اسرائیل، و همینطور چه مردم ایران، و چه کلا همه بشریت، مساله این است که دو جانی بالفطره اسلامی که دستشان به خون انسان های بیشماری آغشته است در تهران ملاقات کردند. جای این جانیان و البته همراه جانیان بالفطره دیگری نظیر نتانیاهو و فاشیست های حاکم بر اسرائیل، در دادگاه های مردمی بین المللی است که به جنایات تک تک شان رسیدگی کند. مردم ایران با تداوم انقلاب زن زندگی آزادی و سرنگونی جمهوری اسلامی در این راه گام بر میدارند.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *