۲۰ هزار مدیر مدارس در صف دشمنان رژیم - سیما بهاری

۲۰ هزار مدیر مدارس در صف دشمنان رژیم – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۶۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید خبر داده بود که: “امسال نزدیک به ۲۰ هزار مدیر مدرسه تغییر کردند تا به گفته او در مدارس تحول ایجاد کنند”. او در موضع جدیدش گفته “این تغییرات و جابجایی طبیعی است و هر سال انجام می‌شود.”

یکماه و نیم از شروع مدارس میگذارد. روزنامه‌ها مداوما اخباری از کمبود معلم و مدیر در مدارس درج می کنند. کلاسها بی معلم و مدارس بی مدیر مانده‌اند و آموزش و پرورش برای اداره کلاسها دست به دامن والدین می شود.

اخراج حدود ۲۰ هزار مدیر دلایل متفاوتی دارد. از لاک ناخون گرفته تا رنگ مو و تا پخش موزیک شاد و همراهی با دانش آموزان. مدیران شریفی که در جریان مسموم سازی دانش آموزان کنار محصلین و خانواده‌های آنها قرار گرفتند، مدیران عزیزی که شادی و نشاط و رنگ شاد و رقص را حق دانش آموزان میدانند و با آنها همراهی میکنند، مورد خشم حکومت و مزدوران حکومتی هستند. آنها را تحت عنوان “خالص سازی” از کار برکنار کردند. همانطور که استادان و پزشکان و پرستاران ایستاده در صف مردم را از کار برکنار کردند.

این وزیر مزدور گفته است هر سال این اتفاق میافتد و ربطی به خالص سازی و عقیده افراد ندارد. این کارگزار حکومت مثل همه سران رژیم دروغ می‌گوید. ما و حکومت به خوبی میدانیم دلیل این جابجایی وسیع زیر پا گذاشتن شدن قوانین عزا و تحجر اسلامی و قرار گرفتن این مدیران در صف انقلاب است که خصوصا دانش آموزان دختر در صف اول آن قرار گرفته اند.

وجود این همه مدیر مدارس در صف آزادیخواهی و انساندوستی با تغییر این ۲۰ هزار مدیر بیشتر به چشم جامعه آمده و توجه های بیشتری نسبت به قدرت زیر و رو کننده دانش آموزان و معلمان مدارس را جلب کرده است. این واقعیت که این مدیران و معلمان و آن دانش آموزان ضد حکومت “آب نشده و در زمین فرو نرفته اند”. آنها هستند تا یک بار دیگر در برآمد خیابانی بعدی با قدرت صد چندان بیشتر گلوی حکومت را بفشارند.

این تغییرات و جابجایی های وسیع مدیران می تواند موضوع اعتراض همین امروز دانش آموزان و معلمان باشد. قطعا این عمل گستاخانه حکومت بی جواب نمی ماند. معلمان و مدیرانی که در صف انقلاب انسانی ما قرار دارند دهها میلیون حامی آماده مبارزه دارند. این گوی و این میدان.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *