مردم بیمارستان میخواهند نه مسجد! - میلاد رسایی منش

مردم بیمارستان میخواهند نه مسجد! – میلاد رسایی منش

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

‎”پایگاه داده‌های باز ایران” در یک گزارش تحقیقی اعلام کرده است که تعداد مساجد در ایران دست‌کم ۵۵ برابر بیمارستان‌های دولتی، نیمه‌دولتی و خصوصی است. ‎براساس این گزارش، نرخ دسترسی به مساجد دست‌کم‌ در بعضی استان‌ها بیش از دسترسی به مدارس و در بعضی دیگر، بیش از دسترسی به تخت‌ بیمارستانی است.

این خبر بار دیگر مخاطب را یاد این موضوع می اندازد که شهروندان در ایران چقدر بی حقوق، و‌شاخص های انسانی در ایرانِ زیر چکمه های حکومت اسلامی، تا چه حد نازل و بی اهمیت هستند. مراکز درمانی که به طور مستقیم با سلامت و حیات انسان ها مرتبط هستند، بودجه ای کم و نا کافی دارند، و در نتیجه آن، تعداد بیمارستانها و کلینیکها کمتر از مراکزی که جز ترویج خرافات و سرباز گیری برای مشارکت در جنایات حکومت خاصیت دیگری ندارند، است. گویی مسلمانی و تمکین به خواسته های حکومت، مهمتر از سالم و‌‌ زنده ماندن انسان ها در ایران است. این شرایط که از جانب حکومت به مردم تحمیل شده، نه صرفا از سر مذهب زدگی و‌ بیگانگی از اصول ابتدایی اداره یک کشور، که سیاست قتل سیستماتیک و عمدی شهروندان است. نکته تکان دهنده‌ در این میان آنست که بانیان این وضعیت اسفناک، وقتی که خود و‌ یا اطرافیانشان بیمار میشوند، به بهترین بیمارستان ها در کشورهای سکولار برای درمان سفر میکنند، در حالیکه خیل عظیمی از مردم با از دست دادن جان خود و عزیزانشان، تاوان اسلام در حکومت را میدهند.

بروز چنین وضعیتی در ایران بیش از هر چیز دیگر یادآور این حقیقت است که سکولاریسم و‌ خلاصی از شر حکومت آدم کشان اسلامی، نه یک ‌تفکر لوکس متعلق به روشنفکرانی در غرب است که حکومت اسلامی را نیرویی برخاسته از خواست مردم مذهبی تلقی میکنند، بلکه امری ضروری برای نجات شهروندان از مرگ در ایران است که اتفاقا مردم برای رسیدن به آن بپاخاسته اند.

چه بسا امثال عباس کیارستمی، کارگردان مشهور، و‌ یا علی انصاریان‌ فوتبالیست بنام، و هزاران انسان شریف دیگر که قربانی این سیستم فاسد شده اند، امروز‌ میتوانستند زنده و سالم در کنار خانواده به زندگی خود ادامه دهند. اما افسوس که حکومت فاسد اسلامی به جای بیمارستان مشغول ساختن مسجد و ترویج خرافات اسلامی بوده است. همه اینها نشان میدهد که سرنگونی حکومت و سکولار کردن ایران امری عاجل است. اتفاقی مهم که حتی یک روز به تاخیر افتادنش منجر به از دست رفتن جانهای زیادی میشود.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *