حکومت درمانده و قیام علیه اعدام - حسن صالحی

حکومت درمانده و قیام علیه اعدام – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

بعد از حضور تلویزیونی میرزا ولی عجمیان، پدر روح‌الله عجمیان بسیجی ای که روز ۱۲ آبان ۱۴۰۱در جریان حمله نیروهای رژیم به مردم کشته شد جامعه وارد بحث و گفتگویی پرحرارت در باره اعدام و بطور مشخص صدور احکام اعدام علیه معترضین انقلاب زن زندگی آزادی شده است. پدر بسیجی کشته شده با شرکت در یک برنامه زنده تلویزیونی به اعدام جنایتکارانه عزیزان ما یعنی محمدمهدی کرمی و محمد حسینی بسنده نکرد و بیشرمانه خواهان اجرای حکم اعدام برای شمار بیشتری از متهمین این پرونده شد. وی از حکومت گلایه کرد که چرا با اعمال نفوذ کسانی چون ولایتی مثلا حمید قره حسنلو فقط به ۱۵سال حبس محکوم شده است. او بعد از طرح این مسئله برنامه را ترک کرد. این حرف خشم شهروندان زیادی را برانگیخت و مردمی که از اعدام و توحش لجام گسیخته جمهوری اسلامی به ستوه آمده اند در شبکه های اجتماعی به میرزا ولی عجمیان حسابی تاختند و حقش را کف دستش گذاشتند. حالا خانواده قره حسنلو اعلام کرده است که می خواهد فرصتی در تلویزیون داشته باشند تا از خود به دفاع برخیزند.

جمهوری اسلامی با آوردن به اصطلاح یک پدر “شهید” حزب اللهی به تلویزیون تلاش داشت تا از نیروهای خود دلجویی و در همانحال اعدام معترضین را توجیه کند اما این حرکت در هر دو مورد به ضد خودش تبدیل شد و برای حکومت رسوایی ببار آورد.

فس اینکه حزب اللهی های طرفدار رژیم که فرزندانشان در خیابان به سرکوب مردم معترض مشغول بوده اند این احساس را دارند که حکومت به اندازه کافی پشت آنها را نگرفته است نشان از شکاف عمیقی دارد که انقلاب مردم در صفوف رژیم بوجود آورده است. قطعا این مسئله باعث ریزش هر چه بیشتر نیروهای رژیم از درون خواهد شد.

در ثانی رژیم اسلامی با این حرکت عملا بجای اینکه بتواند به دارآویختن معترضین را توجیه کند باعث خشم بیشتر مردم علیه جنایات رژیم شد. جواب محکمی که مردم به این پدر بسیجی دادند جوابی بود که در واقع به رژیم آدمکش جمهوری اسلامی دادند. مردم حکومتِ اعدام نمی خواهند و خواهان برچیده شدن این بساط آدمکشی و جنایت هستند و هر زمان که فرصت یابند خشم و اعتراض خود علیه اعدام و بویژه اعدام معترضین را به نمایش می گذارند. و این دقیقا همان شیوه ایست که ما باید برای متوقف کردن همه اعدام ها در ایران به آن متوسل شویم: قیام علیه اعدام و آدمکشی!

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *