"دمكراسى اسلامى"، گورستان كودكان - سینا پدرام

“دمکراسى اسلامى”، گورستان کودکان – سینا پدرام

مندرج در ژورنال شماره ۵۷۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

به گزارش رسانه‌های مختلف ایران، ابراهیم رئیسى در تماسی تلفنی با یوناس گاهر اشتوره، نخست‌وزیر نروژ، حماس را “دولت قانونی و مشروع غزه” توصیف کرد و گفت: “جنگ با حماس، جنگ با دموکراسی است”. همچنین خبرگزاریهاى ایران به نقل از نخست‌وزیر نروژ نوشتند که “جهان امروز در وضعیت پیچیده و دشواری قرار دارد” و اینکه او از نقش موثر رژیم اسلامى در تنش زدایى در منطقه قدردانى کرد.

جهان امروز بدون شک در “وضعیت پیچیده و دشوارى” است. اما باید اضافه کرد جهانى است پر از جنایتکاران جنگى و “سیاستمداران” عارى از شرم که به این دشوارى دامن میزنند؛ پر از پرسناژهایى که فقط وارونگى جهان ما را به نمایش میگذارند و خود نمایندگان برجسته این وارونگى هستند.

دفاع ابراهیم رئیسى از گروه تروریستى حماس که رهبرانشان مانند سران رژیم اسلامى در کاخ هاى خود نشسته اند و مردم بى دفاع غزه را زیر بمبارانهاى بیرحمانه فاشیستهاى دولت نتانیاهو رها کرده اند، دفاع بى شرمانه اى بیش نیست. ربطى به هیچ چیزى ندارد جز وحشت این جنایتکار حرفه اى از حذف حماس و یکى از هم پیمانان خود از صحنه سیاسى منطقه.

کارنامه خود رئیسى به عنوان یک جنایتکار، عضو هیئت مرگ دهه ۶٠، سرکوبگر خیزش هاى مردمى و مردم بپاخاسته در انقلاب زن زندگى آزادى و رئیس دولت “بچه کش” بر کسى پوشیده نیست.

از سوى دیگر جهان غرب و بلوک رقیب و غیره با چشم پوشى از نقش جمهوری اسلامی در ادامه “مسئله فلسطین” در اصل از “سر مار” نگهبانى میکنند. حضور نیروهاى نیابتى رژیم اسلامى در منطقه، بهترین بهانه براى نیروهاى فاشیستى اسرائیل براى ادامه سرکوب و کشتار مردم و کودکان غزه است. رئیسى و سران حکومت اسلامى بخش بزرگى از بلایى هستند که بر سر مردم غزه آوار شده است. در جهان امروز، تنها دو دولت مخالف راه حل “دو کشور” متساوى الحقوق در فلسطین هستند: اسرائیل و جمهوری اسلامی!

واقعیت این است که تنها و تنها نیروهاى مترقى و مردمى و مردم آزادیخواه در سراسر جهان میتوانند این کابوس هولناک در غزه و این ماشین کشتار سیستماتیک فاشیسم یهودى را متوقف کنند. تنها مبارزات و اعتراضات جهانى میتواند، جان هزاران کودکى را که “هنوز” زیر آوار ساختمانها زنده به گور نشده اند و “هنوز” بدنهای کوچکشان پاره پاره نشده اند، نجات دهند. وگرنه غزه را باید گورستان کودکان نامید. جهان متمدن امروز باید به نجات کودکان غزه بشتابد. کودکان شایسته بهترین پشتیبانى هستند.

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *