اعتراضات پرستاران و یاوه‌گویی‌های وزیر اسبق - غلام اکبری

اعتراضات پرستاران و یاوه گویی‌های وزیر اسبق – غلام اکبری

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

شنبه ۲۷ آبان پرستاران یزد دست به تجمع اعتراضی زدند. طبق اطلاعیه حزب کمونیست کارگری “دور جدیدی از اعتراضات پرستاران شروع شده است. اعتراض آنها به وضع بد معیشتی، سطح نازل حقوقها و تبعیض در تعرفه های پرستاری، فشار سنگین کاری و کمبود پرستار و اضافه کاری های اجباری و اخراجهاست. در این رابطه روز شنبه بیست و هفتم آبان، شماری از پرستاران در یزد با خواست فوری “اصلاح تعرفه های پرستاری و افزایش کارانه و دستمزد خود” تجمع کردند. پرستاران شعار میدادند: “استاندار خجالت، خجالت”. در رابطه با همین مطالبات در هفته اخیر پرستاران در کاشان، آران، بیدگل، تهران، اراک و ارومیه نیز تجمعاتی اعتراضی داشتند و با شعار “پرستار داد بزن حقتو فریاد بزن” پیگیر خواستهایشان شدند.”

در همین روزطبق خبر سایت ایلنا، ربیعی، وزیر اسبق کار رژیم اینبار در نقش استاد دانشگاه با مغلطه گویی و آسمان و ریسمان بافتن، تلاش میکند باز هم کلاه دیگری سر جامعه بگذارد. ایشان ظاهرا از وضعیت فاجعه آمیز پرستاران خبر دارد. میداند که “معیشت پرستاران آنها را مجبور می‌کند در چند شیفت و چند بیمارستان دولتی و خصوصی کار کنند.” ولی مانند بقیه سیاستمداران رژیم و استادان دانشگاهی دست نشانده اش میخواهد باز هم به کلاهبرداری ادامه دهد. ایشان با وقاحت کامل میگوید: “فرصتی فراهم شده است تا نقش پرستاران را در کادر درمان گرامی بداریم و مسائل عمده نظام سلامت را در چنین روزی مرور کنیم. از پرستاران می‌خواهم که در تشکل‌ها و نهادهای ویژه خود بیشتر حضور داشته باشند، در خانه کارگر ظرفیت وجود دارد تا به مسائل و مشکلات شما پرداخته شود.” ایشان خانه کارگر را بعنوان تشکل و نهادی برای کارگران و پرستاران اعلام میکند. ادعایی که بعد از گذشت ۴۵ سال از حاکمیت این رژیم اعدام، شکنجه، زندان و دزدسالاری اسلامی، فقط وقاحت و بیشرمی این حاکمان را نشان میدهد. پرستاران در کنار کارگران، کشاورزان، بازنشستگان، معلمان، دانشجویان، دانش آموزان، فعالین حقوق زنان، رانندگان کامیون و بقیه اقشار جامعه فریاد میزنند: “داد بزن! حقتو فریاد بزن! معیشت، منزلت، حق مسلم ماست!”

قدم بعدی پرستاران و بقیه معترضین به این دزد سالاری مافیای اسلامی، ایجاد کردن تشکلهای سراسری و اعتصابات سراسری است. باید این مفتخوران را از اریکه قدرت پایین کشید و محاکمه کرد. باید اموال دزدی این مفتخوران و آقازاده‌ها را از حلقومشان بیرون کشید و صرف معیشت و منزلت همه شهروندان کرد.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *