دانشجویان چیزی برای ازدست‌دادن ندارند! - محسن ابراهیمی

دانشجویان چیزی برای ازدست‌دادن ندارند! – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

روز دوشنبه ۲۹ آبان، نیروهای حراست دانشگاه بهشتی به کتابخانه‌ها و کلاس‌های درس حمله کردند؛ کارت دانشجویی دخترانی را که مقنعه بر سر نداشتند ضبط کردند؛ به کتابخانه دانشگاه یورش بردند و البته با مقاومت و اعتراض دانشجویان، مجبور شدند کتابخانه را ترک کنند.

سال‌هاست که جمهوری اسلامی برای مقابله با و ساکت کردن دانشجویان، به هر کار شنیع و جنایت‌کارانه‌ای متوسل شده است از جمله: راه‌اندازی گیت‌های عبوری و سامانه تشخیص چهره، ضبط کارت‌های دانشجویی، تبعید تحصیلی، جلوگیری از فارغ‌التحصیلی، تعلیق و محرومیت از تحصیل، و بالاخره مثل همه معترضین، بازداشت و شکنجه و احکام سنگین زندان و قتل!

خصومت حکومت با دانشجویان، همچنین مبارزه و مقاومت دانشجویان در مقابل تثبیت ارتجاع اسلامی به قدمت عمر حکومت است. قشون‌کشی اسلامیون قمه‌کش به دانشگاه‌ها برای تعطیلی دفاتر دانشجویان مبارز و آگاه و مقاومت جانانه دانشجویان یکی از مهم‌ترین مقاطع تقابل دانشجویان و ارتجاع اسلامی است. یک هدف ضدانقلاب فرهنگی به سرکردگی امثال سروش، حوزه کردن دانشگاه بود. دانشگاه‌های پرجوش‌وخروش امروز نشان می‌دهد که تیر خونین حکومت در این عرصه هم به سنگ خورده است.

افزایش آزار و اذیت و فشارهای امنیتی بر دانشجویان، در کنار استقرار حجاب‌بانان در متروها جزئی از تقلاهای مذبوحانه حکومت برای بازپس‌گرفتن “خاکریز اول” مشهور است. جمهوری اسلامی این آرزو را با عبا و عمامه و قوانین شریعتش به گور خواهد برد.

حکومت اسلامی دارد از دانشجویان انتقام می‌گیرد؛ چون آنها در انقلاب زن زندگی آزادی نقش مهمی ایفا کردند. حکومت اسلامی از دانشجویان در کنار کارگران، دانش‌آموزان، معلمان، پرستاران، بازنشسته‌ها، دادخواهان، جنبش قدرتمند زنان و ده‌ها جنبش اعتراضی پیشرو و انسانی دیگر هراس دارد؛ چون دانشجویان دانشگاه را به سنگر مهمی در نبرد مردم با حکومت اسلامی تبدیل کرده‌اند. هراس حکومت از دانشجویان را در آستانه سالگرد انقلاب مهسا/ژینا دیدیم که به هر رذالت و شناعت امنیتی و سرکوبگرانه متوسل شد تا مانع حضور فعال دانشجویان در سالگرد انقلابشان شود که البته موفق نشد و نخواهد شد.

جمهوری اسلامی کاری با دانشگاه و دانشجویان کرده است که مثل خیلی از اقشار تحت ستم جامعه، دانشجویان در مبارزه با جمهوری اسلامی چیزی برای ازدست‌دادن ندارند جز زنجیرهای استبداد و ارتجاع اسلامی و البته دانشجویان و مردم دنیایی برای به‌دست‌آوردن دارند. دقیقاً به این دلیل، نبرد دانشجویان با رژیم اسلامی پایان نخواهد یافت مگر با پایان‌دادن به عمر این حکومت!

 

سردبیر این شماره: محسن ابراهیمی

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *