به یاد میلاد زهره وند - حسن صالحی

به یاد میلاد زهره وند – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

میلاد زهره وند عزیز حالا می دانیم که تو تنها بیست و یک سال از میلادت گذشته بود. با خبر شدیم که کارگر آسفالت کاری بودی. در چهلمین روز قتل حکومتی مهسا کمی دورتر از اعتراضی که در ملایر جریان داشت زخمی و چند روز بعد در تهران دستگیر و زندانی شدی. در زمانی که در زندان بسر می بردی پدر شدی ولی فکر نکنم حتی گذاشتند که فرزندت را ببینی. قتل یک پاسدار را به گردنت انداختند چرا که فقط به دنبال گردنی برای طناب دارشان می گَشتند. می خواستند به نیروهایشان قوت قلب دهند و مردم را بترسانند. می دانستند با کشتن تو فقط دلها آشوب نمی شود خیابان هم به آشوب کشانده می شود. برای همین خیابانها را در میلادگاهت به قُرق در آوردند. قبل از آنکه مردمی را بترسانند خود چنان وحشت زده شده بودند که حتی اجازه دفن تو را در ملایر ندادند. چون می دانستند مردم زیادی خواهند آمد.

میلاد جان شماها بسیارید که جان شیرین تان را گرفتند. شما نه چپاولگر بودید نه قاتل و نه تحریک شده سازمان سیا و موساد. دشمنان مردم اینطور در مورد شما حرف می زنند. از ترسِ شان است؛ ترس از جسارتی که در دل شما غلیان کرد و به فریاد رسید؛ ترس از سماجت شما در گرفتن حق؛ ترس از عاقبت هراسناکی که در انتظارشان نشسته! با انکار شما ره به جایی نمی برند. شما “فریاد آزادیخواهی مردم ایران” علیه “استبداد دینی” هستید. شما نماینده “شورش گرسنگان” علیه “مفتخوران اسلامی” هستید. شما نمادِ “نهِ” همهِ مردمِ ایران به دار و دسته های حکومت هستید. شما آبرو و شرف مردم ایران در مقابل رذالت و بی شرمی حاکمان هستید. شما یار و همراه زنان ایران برای لغو حجاب اجباری و تبعیض جنسیتی هستید. شما فریادی برآمده از اعماق جامعه ایران برای تغییر هستید. دشمنان مردم به ریختن خون شما افتخار می کنند و کشتار شما را نشانه قهرمانی می دانند. اما شما قهرمانان واقعی این صحنه هستید. شما به ستارگان پیوستید. شما تپش انقلاب مردم ایران برای رهایی هستید.
به یاد شما می خوانیم، به یاد شما می جنگیم، به یاد شما به مبارزه برای زندگی بهتر ادامه خواهیم داد. پیام و صدای شما همچون کبوتری بال می گشاید و گسترده تر خواهد شد. “نسیم آزادی” به وزش در آمده تا تلخکامی ها را با خود ببرد، تا “اربابان سیه روزی” را از تاج و تخت براندازد، تا “آشغال های واقعی” را به “زباله دان تاریخ” بسپارد و نوای عشق و آزادی و انسانیت را در سراسر ایران به صدا در آورد.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *