در اهمیت دیدار پناهی و رسول‌اف با توماج - منظر دریاکناری

در اهمیت دیدار پناهی و رسول‌اف با توماج – منظر دریاکناری

مندرج در ژورنال شماره ۵۸۵ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

جعفر پناهی در صفحه اینستاگرام خود تصویری از دیدار خود به اتفاق محمد رسول‌اف با توماج صالحی منتشر کره است. در این دیدار اشکان رحیمی از دوستان توماج نیز حضور داشت.

این دیدار از جنبه های مختلفی حائز اهمیت است. اول از همه یک بار دیگر به توماج نشان داد که چقدر در دل مردم جا دارد. بعد از آزادی موجی از شادی و خوشآمدگویی و حمایت این معترض سیاسی و خواننده مردمی در مدیای اجتماعی و در فضای سیاسی به راه افتاد که در نوع خود کم نظیر بود. یادآوری کنیم که به گفته توماج او طی ماهها انفرادی و بازجویی در اوج بی خبری از اوضاع سیاسی در ایران، کمترین اطلاعی نداشت که مردم در رابطه با او چه فکر می کنند. (نقل به مضمون)

اهمیت بعدی این دیدار به چالش کشیدن حکومت اسلامی، ایستادگی در راه انقلاب زن زندگی آزادی، مسئولیت پذیری هنرمندان، شاعران، نویسندگان و فیلمسازان در همراهی با همه مردم علیه جمهوری اسلامی است.

یک زندانی سیاسی آزاد می شود و جعفر پناهی و محمد رسول اف، که فیلمسازان محبوب، شناخته شده و بنامی در ایران هستند، به دیدار “قهرمان” از بند رسته می روند تا پیام روشنی مبنی بر زبونی جمهوری اسلامی برای مردم ایران و خارج از مرزهای  کشور مخابره کرده باشند.

کسی شکی ندارد که آزادی با وثیقه توماج صالحی بخاطر حمایت بی دریغ داخلی و جهانی از او بود. موج حمایت های بی نهایت از این خواننده محبوب که جلوی صفوف اعتراضات حضور پُر رنگی داشت و مردم را به صف انقلاب فرا می خواند، اهرم فشاری شد تا جمهوری اسلامی برای فرار از انزوای جهانی و کم کردن فشارهای داخلی به این نتیجه برسد که در بند بودن توماج برایش گرانتر تمام می شود. همین ما را به این نتیجه می رساند که رژیم در زبونی کامل در برابر قدرت متحد مردم چاره ای جز عقب نشینی ندارد.

انقلاب در ابعاد بسیار متنوع و پیچیده ادامه دارد و رژیم اسلامی به خوبی میداند کنترل موقت خیابان اصلا به معنای آرام کردن جامعه نیست. اتحاد ما رمز پیروزی ما است. ما همه با هم هستیم. خیابان منتظر گامهای به مراتب کوبنده تر ما است. همه با هم در خدمت انقلاب زن زندگی آزادی به پیش می رویم.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *