برای حفظ منزلتمان شما را به زیر می‌کشیم - سیما بهاری

برای حفظ منزلتمان شما را به زیر می‌کشیم – سیما بهاری

مندرج در ژورنال شماره ۵۹۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

“رئیس انجمن مددکاران اجتماعی گفته است: سرقت‌های خرد برای تأمین معاش افزایش‌یافته.”

فقر و عدم تأمین معیشت، معضل بزرگ بخش وسیعی از مردم است. به گفتۀ مسئولین حکومتی خط فقر در تهران و شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان است. میلیون‌ها نفر، از تأمین حداقل‌های زندگی عاجزند. بسیاری از فارغ‌التحصیلان عالی، هیچ‌گونه چشم‌اندازی برای ورود به بازار کار ندارند. مردم به معنای واقعی محتاج نان شب‌اند. دولت به‌هیچ‌عنوان پاسخگوی نیازهای مردم نیست. مردم هم امیدی به این مفت‌خورها ندارند. امید ندارند چرا که دزدی‌ها و غارت اموالشان را به دست این زالوها تجربه کرده‌اند. در روزنامه‌های خودشان می‌نویسند که یکی از مدیران آموزش‌وپرورش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در یازده ماه اضافه‌کاری دریافت کرده است. این در حالی است که خبرها از اختلاس در صندوق ذخیرۀ فرهنگیان حکایت دارد و معلمان برای حداقل زندگی باید دوشغله و گاهی سه شغله باشند. می‌شنویم و می‌دانیم هر کجا که دستشان رسیده غارت کرده‌اند و برده‌اند و دارند می‌برند و حالا دارند از افزایش “جرائم” و سرقت‌های خُرد برای معاش می‌گویند.

مردم می‌دانند که از این کاربه‌دستان آبی گرم نمی‌شود. به این دلیل است که انقلاب می‌خواهند. مردم می‌دانند با وجود روی کار ماندن این جماعت، کارگر چادرخواب می‌شود، انسان‌های شریف شرمندۀ فرزندانشان می‌شوند، کودکان بیشتری از تحصیل باز می‌مانند، و این حکومت برای ازدست‌ندادن خان نعمتش، برای در قدرت ماندنش، نیاز به زندان، اعدام، شکنجه و دم‌ودستگاه سرکوب دارد و برایش خرج می‌کند. همان “سارقین خُرد” را دستگیر می‌کند، دست قطع می‌کند، جریمه می‌کند و هر کاری انجام می‌دهند تا بمانند و بچاپند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی همچنین گفته است: “جامعه‌ای که فقر را تجربه می‌کند باید منتظر افزایش جرائم باشد.” ما مردم هم می‌گوییم جامعه‌ای که مبارزه و پیشروی را تجربه کرده عقب نمی‌رود و برای به زیر کشیدنتان خیز برمی‌دارد. شک نکنید.

با قرارگرفتن در صف کارگران معترض، پرستاران، معلمان، بازنشستگان، جوانان، زنان و همۀ جامعۀ به‌پاخاسته سرنگونتان می‌کنیم تا از دزدی‌های کلان شما و از بی‌حرمتی به خودمان خلاص شویم.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *