فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان - شهلا دانشفر

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان – شهلا دانشفر

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

۲۱ آذر بیست و هشتمین هفته تجمعات اعتراضی بازنشستگان کشوری از جمله معلمان بازنشسته بود. این بازنشستگان هر سه‌شنبه در اعتراض به فقر و بی‌تامینی و علیه بساط تبعیض و چپاول حاکم و سرکوبگری‌های حکومت، سراسری تجمع می‌کنند و پیگیر مطالباتشان می‌شوند. اتفاق مهم در این هفته اعلام روزهای سه‌شنبه به‌عنوان روز اعتراض مشترک معلمان شاغل و بازنشسته از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان است. این شورا طی بیانیه‌ای حمایتی با اعلام خواست‌های فوری معلمان شاغل و بازنشسته بر تجمعات اعتراضی مشترک آنان برای پیگیری مطالباتشان تأکید کرد. این فراخوان گام عملی دیگری در جهت تحقق‌بخشیدن به شعار “شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد” از سوی معلمان است. یک اتفاق مبارزاتی مهم در جنبش معلمان که برداشتن قدم‌های عملی در راستای آن تأثیر مستقیمی بر قدرت‌گیری دوباره این جنبش دارد. از جمله تأثیر این فراخوان را در تجمعات همین هفته بازنشستگان کشوری و حضور برخی از معلمان شاغل شاهد بودیم. بکوشیم تا این حضور را حداکثری کنیم.

“شاغل و بازنشسته اتحاد اتحاد” شعار اتحاد طبقاتی کارگری در سطح جامعه است که بخش‌های مختلف بازنشستگان پیشتاز آن بوده و خود عملاً در جهت آن گام برداشته‌اند. شعاری که پژواکش به نفت، این مرکز کلیدی کارگری هم رسیده است و در اعتراضات علیه چپاول صندوق بازنشستگی نفت، شاهد تجمعات مشترک کارگران رسمی شاغل و بازنشسته و فریاد این شعار بوده‌ایم و اکنون پژواکش به معلمان که اعتراضات قدرتمندشان در سال‌های اخیر حماسی بوده رسیده است.

همسان‌سازی حداقل ۹۰ درصدی با شاغلان برای معلمان بازنشسته ظرف حداکثر دو سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ و اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان شاغل، بیمه کارآمد و رایگان، آموزش غیرایدئولوژیک و رایگان، پایان‌دادن به امنیتی‌کردن مبارزات و بسته‌شدن پرونده‌های امنیتی برای همه معلمان و فعالین اجتماعی و آزادی بدون قیدوشرط معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی از جمله مطالبات اعلام شده معلمان در طول مبارزاتشان است. همچنین یک تأکید آنها همواره بر افزایش حقوقها به بالای خط فقر سی میلیون بوده است. اینها همه مطالباتی هستند که در شعارها و بنرهای اعتراضی معلمان بازتاب داشته و در سه‌شنبه‌های اعتراضی نیز از سوی بازنشستگان کشوری فریاد زده شده است. از سه‌شنبه‌های اعتراضی وسیعاً حمایت کنیم. تأکید من بر حمایت از فراخوان شورای هماهنگی، پیوستن وسیع معلمان شاغل به سه‌شنبه‌های اعتراضی و حمایت اجتماعی مردمی از این مبارزات است.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *