افزایش حقوق کارگر تورم‌زا است! - اصغر کریمی

افزایش حقوق کارگر تورم‌زا است! – اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

وزیر کار رئیسی گفته است که افزایش دستمزد کارگران به زیان آنها است؛ چون تورم را افزایش می‌دهد!

این در حالی است که گفته می‌شود حقوق وزرای رئیسی دو و نیم برابر شده است. ظاهراً تنها چیزی که تورم را افزایش می‌دهد حقوق کارگر است. حقوق‌های نجومی مدیران و مقامات حکومتی، دزدی‌های سه چهار میلیارددلاری تأثیری در تورم ندارد. افزایش قیمت‌ها که هر روز سودهای کلان به جیب قشر مفت‌خور سرمایه‌دار و آقازاده سرازیر می‌کند تأثیری در تورم ندارد. هزینه‌های دم‌ودستگاه مذهب و گله آخوند، حجاب‌بان‌ها و لباس‌شخصی‌ها و انواع نیروهای سرکوب که نقشی نه در خدمات دارند نه در تولید نیز تأثیری روی تورم ندارد! نوبت به تولیدکنندگان و خدمات‌دهندگان اصلی جامعه که می‌رسد، افزایش چندرغاز حقوق پنج بار زیر خط فقر آنها موجب تورم می‌شود! شیادی این‌ها حد و حدودی ندارد.

یکی از اصول‌گراهای دلسوز حکومت گفته است: “حقوق ۵۰ میلیون‌تومانی را وزرای رئیسی می‌گیرند، دادگاهش را من باید بروم؟! حقوق وزرا دوبرابر نشده، دو و نیم برابر شده است”. باید اضافه کرد که حقوق وزرا و مقامات حکومتی در مقایسه با سایر درآمدهای آنان واقعاً رقمی نیست.

پاسخ این خزعبلات حضرات را مردم با انقلابشان و با شعار “فقر فساد گرونی میریم تا سرنگونی” در خیابان می‌دهند. کارگران نفت و پرستاران و بازنشستگان و سایر مردم به‌جان‌آمده نیز در تجمعات هر روزه‌شان و با شعارهای رادیکالشان دارند پاسخ می‌دهند: “اتحاد اتحاد علیه فقر و فسا”، “با این حقوق ناچیز، جان‌ها به لب رسیده”، “اعتراض تشکل حق مسلم ماست”، “کارگر و بازنشسته اتحاد اتحاد”، “درمان رایگان تحصیل رایگان حق مسلم ما است”، “رئیسی قالیباف این آخرین پیام است ارتش بازنشسته آماده قیام است” و سرود زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی و ده‌ها شعار دیگر علیه مقامات و ارگان‌های حکومتی. “باتوم و گارد ویژه دیگر اثر ندارد” شعار دیگری است که کارگران ذوب‌آهن در تجمع و اعتصاب اخیرشان علیه سرکوبگران دادند.

کل جامعه می‌داند که تحقق هر خواست کوچک و بزرگی در گرو پایان‌دادن به این نظام است. خیزش‌های انقلابی پشت‌سرهم، ناشی از درک عمیق مردم به یک ضرورت تاریخی است. پایان‌دادن به دستمزدهای شرم‌آور اکثریت زحمت‌کش جامعه، پایان‌دادن به حاکمیت عقب‌مانده‌ترین خرافات، بی‌حقوقی عموم مردم، بی‌حقوقی زنان و فساد و سایر مصائب این جامعه، متشکل شدن بخش‌های مختلف مردم، متحدشدن، اعتصابات سراسری و حضور در خیابان است. مردم هیچ حرفی با شما ندارند الا یک کلمه: نه.

 

سردبیر این شماره: سوسن صابری

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *