سمیرا سبزیان فرد قربانی نظام آپارتاید جنسی - حسن صالحی

سمیرا سبزیان‌فرد قربانی نظام آپارتاید جنسی – حسن صالحی

مندرج در ژورنال شماره ۶۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

سمیرا سبزیان فرد بطور موقت از مرگ نجات یافت ولی او همچنان در معرض خطر اعدام قرار دارد و فرصت کمی داریم که او را از اعدام نجات دهیم. سمیرا در پانزده سالگی، یعنی وقتی کودک بود، به ازدواج مردی در آمد و متهم است که در سن نوزده سالگی زمانی که او دو فرزند داشت با کمک خواهر چهارده ساله اش، همسر خود را به قتل رسانده است. گزارش یکی از دادگاههای سمیرا را پایگاه خبری رکنا در آبان سال ۱۳۹۵ منتشر کرده است. در این گزارش نوشته شده است: “وقتی که مرد بی نوا در دام شیطانی همسر و خواهر زنش افتاد”!!

من علی العموم رای هیچ دادگاه جمهوری اسلامی را قبول ندارم چرا که اینها دادگاه نیستند، بیدادگاه هستند و نه فقط بر موازین و قوانین کیفری انسانی و عادلانه استوار نیستند بلکه بر ضد این موازین و قوانین انسانی هستند. و بطور قطع احکامی که چنین دادگاههایی در مورد زنان صادر می کنند را باید  بنا به ماهیت زن ستیز ایدئولوژی اسلام و جمهوری اسلامی مستقیما به زباله دان انداخت. وقتی که در اسلام زن مترادف “شیطان” محسوب می شود و “مرد را فریب می دهد” آنوقت معلوم است که برای توجیه کشتن زنان در جمهوری اسلامی آنها متهم به گذاشتن “تله شیطانی” برای مردان می شوند.

دادگاههای کذایی جمهوری اسلامی نمی توانند درد زنانی مثل سمیراها را بفهمند چونکه خود این نظام ارتجاعی، مولد مشکلات آنها بوده است. در مملکتی که در آن عروس با عروسک به خانه “بخت” برده می شود و دختر بچه هایی که به جای بازی و تفریح و مدرسه به خانه شوهر رانده می شوند تا آنجا بطور سیستماتیک مورد تجاوز جنسی قرار گیرند آنوقت چه انتظاری بجز یک زندگی محنت بار و پر از درد می توان داشت؟ آیا کسی پای صحبت سمیراها نشسته است؟ آیا کسی به تحقیر و تو سری خوردنهای هر روزه سمیراها رسیدگی کرده است؟ آیا کسی به کمک آنها شتافته است؟ بطور قطع خیر.

ما زنان و مردانی که می دانیم مشکل واقعی کجاست و درمان چیست نمی توانیم و نباید اجازه دهیم سمیرا سبزیان فرد اعدام شود. نه فقط به این دلیل که مخالف اعدام هستیم بلکه به این دلیل که علیه هر گونه ظلم و ستم بر زنان و کودکان هستیم. سمیرا باید زنده بماند. تلاش برای نجات سمیرا سبزیان فرد به کیفرخواست ما علیه نظام آپارتاید جنسی جمهوری اسلامی گرده خورده است.

 

سردبیر این شماره: آذر پویا

*سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *