بیانیه پزشکان برای آزادی حمید قره‌حسنلو - محسن ابراهیمی

بیانیه پزشکان برای آزادی حمید قره‌حسنلو – محسن ابراهیمی

مندرج در ژورنال شماره ۶۲۱ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده کردن روی تلفن همراه)

در چهلم حدیث نجفی از دختران جانباخته در انقلاب زن زندگی آزادی، تعداد زیادی از معترضین توسط دستگاه قضایی به اتهام شرکت در قتل یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان احکام سنگین گرفتند. محمد حسینی و محمد مهدی کرمی به اتهام قتل این بسیجی، بدست دژخیمان حاکم اعدام شدند. دژخیمانی که شبانه روز “دنبال گردنى براى طناب دارشان میگردند” هستند! حمید قره‌حسنلو پزشک ۵۳ ساله هم به اتهام شرکت در قتل همین بسیجی حکم اعدام گرفت اما بعدا در حکمی جدید به ۱۵ سال حبس محکوم شد. فرزانه قره‌حسنلو همسر او نیز که در ابتدا به ۲۵ سال زندان محکوم شده بود در دادگاه تجدید‌نظر به ۵ سال حبس محکوم شده است. حمید قره‌حسنلو در یک فایل صوتی اعلام کرده است که بر اساس “قسم پزشکی” برای نجات روح‌الله عجمیان به او نزدیک شده بود و هیچ دخالتی در مرگ او نداشته است.

اخیرا هم‌زمان با سالگرد اعدام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی،۶۰۲ پزشک طی بیانیه ای مشترک اعلام کرده اند که “با شناخت نزدیک و طولانی که خود یا به واسطه همکاران مورد وثوق، ‌از منش نیکوکارانه و نوع‌دوستانه‌ دکتر قره‌حسنلو داریم، انتساب اتهام مشارکت وی در خشونت‌های منتسبه را به هیچ‌ روی موجه نمی‌دانیم”. آنها ضمن اعتراض به احکام سنگین ناعادلانه، خواهان اعاده دادرسی و بررسی پرونده این دو زندانی در “محکمه‌ای عاری از هرگونه شائبه طرفیت” شده اند.

این اعتراض مشترک همکاران پزشک قره حسنلو فقط یک گوشه از عزم جامعه در مقابله با حکومت اسلامی است که در حال ریشه دواندن در جامعه است. بیاد داشته باشیم ۱۲ دی ماه هم ده تشکل فعال در بین دادخواهان، زنان، بازنشستگان، کارگران نفت، پرستاران و دیگر بخش های کارگری در بیانیه ای مشترک اعلام کردند “ما امضا کنندگان این بیانیه در کنار خانواده‌های دادخواه اعدام شدگان و جانباختگان انقلاب زن زندگی آزادی بر توقف فوری اعدام‌ها تاکید داریم.”

اینها فقط دو نمونه امیدوار کننده از جنبش رو به گسترش علیه اعدام و کلیت جمهوری اسلامی هستند که نشان میدهند که در مقابل بیدادگاههای مرگ و نیستی حکومت اسلامی با قضات شرع بیرحم، انساندوستی وعدالت طلبی و مبارزه با ستم و جنایت حکومتی موج میزند؛ نشان میدهند که در جامعه ای سراپا شور زندگی و علیه مرگ و نیستی، مبارزه برای پایان دادن به عمر حکومت اسلامی گسترده تر میشود؛ نشان میدهند که عزم مردم برای نجات زندگی از چنگال حکومت مرگ و نیستی همچنان جزم است.

 

سردبیر این شماره: کیوان جاوید

سایت ژورنال را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنید. در انتشار یادداشتهای ژورنال بکوشید journalfarsi.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *